The Structure and Atractiveness of the Tourist Space of Poland in the Opinion of the Chosen Group of Toruń Inhabitants

Authors

  • Jan Stachowski Uniwersytet im. Mikołaja Kopernika w Toruniu, Instytut Geografii, Zakład Geografii Społecznej

DOI:

https://doi.org/10.18778/0867-5856.3.2.02

Abstract

Opracowanie zawiera rezultaty badania, ktorego celem było poznanie: 1) struktury przestrzeni turystycznej naszego kraju, spostrzeganej przez grupę urzędnikow administracyjnych m. Torunia; 2) ocen atrakcyjności turystycznej miejscowości i obszarów budujących tę strukturę, przy zastosowaniu jednej z metod skalowania - dyferencjału semantycznego.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Czapiński J., 1978, Dyferencjał semantyczny, „Materiały do Nauczania Psychologii”, PWN, Warszawa, Ser. 3, t. 3, s. 257-275.
Google Scholar

Fenton M., Pearce P., 1988, Multidimensional Scaling and Tourism Research, „Annals of Tourism Research”, vol. 15, s. 236-254.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1016/0160-7383(88)90085-0

Fridgen J. D., 1987, Use of Cognitive Maps to Determine Perceived Tourism Regions, „Leisure Sciences”, vol. 9, s. 101-117.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1080/01490408709512150

Husbands W., 1983, Tourist Space and Touristic Attraction. An Analysis of the Destination Choices of European Travelers, „Leisure Sciences”, vol. 5, s. 289-307.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1080/01490408309513010

Lijewski T., Mikułowski B., Wyrzykowski J., 1992, Geografia turystyki Polski, PWN, Warszawa.
Google Scholar

Mayntz R., Holm R.,Hubner P., 1985, Wprowadzenie do metod socjologii empirycznej, PWN, Warszawa.
Google Scholar

Published

1993-12-30

How to Cite

Stachowski, J. (1993). The Structure and Atractiveness of the Tourist Space of Poland in the Opinion of the Chosen Group of Toruń Inhabitants. Turyzm/Tourism, 3(2), 23–32. https://doi.org/10.18778/0867-5856.3.2.02

Issue

Section

Articles