Testing the quality of travel agencies

Authors

  • Janusz S. Feczko Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie, Katedra Marketingu i Statystyki

DOI:

https://doi.org/10.18778/0867-5856.4.1.01

Abstract

W artykule zaprezentowano analizę jakości biur podróży przy zastosowaniu metody porównawczo-dostosowującej. W badaniach wyodrębniono sześć grup składowych jakości: badania marketingowe, planowanie i zarządzanie, produkty, ceny produktów, dystrybucja produktów oraz komunikacja (informacja, reklama), które oceniano przy zastosowaniu metody eksperckiej. Analizę empiryczną jakości przeprowadzono na próbie reprezentacyjnej 16 krakowskich biur podróży.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Chomątowska M. i in., 1986, Analiza ekonomiczna w przedsiębiorstwie turystycznym, AE Kraków.
Google Scholar

Haywood K., 1987, Service Management Concepts: Implications for Hospitality Management, „Fin Hospitality Review”, Fall.
Google Scholar

Kaczmarczyk S., 1991, Badania marketingowe, PWE, Warszawa.
Google Scholar

Kaspar C., 1991, Quality Tourism of a Sustainable Tourism Development, Harmonizing Economical, Social and Ecological Interests, [w:] Quality Tourism Concept of a Sustainable Tourism Development, Harmonizing Economical, Social and Ecological Interests, Raports, AIEST, St-Gall.
Google Scholar

Kierczyński T. i in., 1989, Ekonomika przedsiębiorstwa przemysłowego, PWE, Warszawa.
Google Scholar

Kolman R., 1992, Inżynieria jakości, PWE, Warszawa.
Google Scholar

Noye D., 1992, Jak opracować procesy jakości, Insep Editions, Paryż-Wrocław.
Google Scholar

Parsuraman A. i in., 1986, Servqual: A Multiple-Item Scale for Measuring Customer Perceptions of Service Quality, „Working Paper”, Marketing Science Institute, Cambridge, Massachusetts.
Google Scholar

Sienkiewicz P., 1988, Inżynieria systemów kierowania, PWE, Warszawa.
Google Scholar

Smith D., 1988, Service: Managing the Guest Experience, Lebhar-Friedman Books, New York.
Google Scholar

Webber R. A., 1990, Zasady zarządzania organizacjami, PWE, Warszawa.
Google Scholar

Published

1994-06-30

How to Cite

Feczko, J. S. (1994). Testing the quality of travel agencies. Turyzm/Tourism, 4(1), 5–21. https://doi.org/10.18778/0867-5856.4.1.01

Issue

Section

Articles