W poszukiwaniu kobiet w podręcznikach do historii. Rozważania nad publikacją Iwony Chmury-Rutkowskiej, Edyty Głowackiej-Sobiech, Izabeli Skórzyńskiej, „Niegodne historii”? O nieobecności i stereotypowych wizerunkach kobiet w świetle podręcznikowej narracji historycznej w gimnazjum, Poznań 2015, ss. 621

Autor

  • Agnieszka Chłosta-Sikorska Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Instytut Historii i Archiwistyki

DOI:

https://doi.org/10.18778/2080-8313.16.13

Słowa kluczowe:

kobiety, wizerunek, podręczniki szkolne, historia

Abstrakt

-

Bibliografia

Bieniek M., Dydaktyka historii. Wybrane zagadnienia, Olsztyn 2009.
Google Scholar

Domańska E., Humanistyka nie-antropocentryczna a studia nad rzeczami, „Kultura Współczesna” 2008, nr 3.
Google Scholar

Hannam J., Feminizm, Poznań 2010.
Google Scholar

Hoszowska M., Kobiety w podręcznikach historii ojczystej XIX stulecia. Uwagi metodologiczne, „Kultura i Historia” 2004, nr 6.
Google Scholar

Marszałek M., Płeć jako element obrazu świata we współczesnych elementarzach polskich, [w:] Język a Kultura, t. 13, Wrocław 2000.
Google Scholar

Maternicki J., Historia, [w:] Współczesna dydaktyka historii. Zarys encyklopedyczny dla nauczycieli i studentów, red. J. Maternicki, Warszawa 2004.
Google Scholar

Solarska M., Bugajewski M., Współczesna francuska historia kobiet. Dokonania – perspektywy – krytyka, Bydgoszcz 2009.
Google Scholar

Środa M., Kobiety i władza, Warszawa 2009.
Google Scholar

Środa M., Kobiety, władza, polityka, [w:] Polityka równości płci na poziomie lokalnym, Warszawa 2005.
Google Scholar

Zielecki A., Role i funkcje podręcznika historii, Rzeszów 1984.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2017-05-30

Jak cytować

Chłosta-Sikorska, A. (2017). W poszukiwaniu kobiet w podręcznikach do historii. Rozważania nad publikacją Iwony Chmury-Rutkowskiej, Edyty Głowackiej-Sobiech, Izabeli Skórzyńskiej, „Niegodne historii”? O nieobecności i stereotypowych wizerunkach kobiet w świetle podręcznikowej narracji historycznej w gimnazjum, Poznań 2015, ss. 621. Studia Z Historii Społeczno-Gospodarczej XIX I XX Wieku, 16, 209–220. https://doi.org/10.18778/2080-8313.16.13

Numer

Dział

Artykuł