UWARUNKOWANIA WEJŚCIA NA RYNEK: BADANIE TURECKIEGO PRZEMYSŁU PRODUKCYJNEGO (W LATACH 1996-2001)
Słowa kluczowe:
Wejśćie na rynek, badania i rozwój, reklama, turecki przemysł wytwórczy.Abstrakt
W artykule badano oddziaływanie reklamy i wydatków na badania i rozwój na zachowania wejścia na rynek 60 cztero-cyfrowych gałęzi przemysłu w okresie 1996-2001. Estymowano model za pomocą Uogólnionej Metody Momentów (ang. GMM – Generalised Method of Moments). Wyniki wskazują na wzrost przemysłu i eksportu są ważne dla określenia zachowania początkowe okresu pierwszego oraz są determinowane przez wartości wejść z poprzedniego okresu. Stopy wejścia i wyjścia firm zostały zaczerpnięte z Tureckiego Instytutu Statystycznego (TIS) środków i zostały przeliczone z systemu SIC Rev 3 do SIC Rev 2. Inne zmienne nie wymagały takiego przejścia i pochodziły bezpośrednio z baz danych SIC Rev 2. Powodem, dla którego dane zostały ograniczone do roku 2001 była niedostępność danych dla nakładów na reklamę. Dane obejmują wszystkie państwowe i prywatne firmy, które zatrudniały w okresie analizy nie mniej niż 10 pracowników.
Pobrania
Bibliografia
Acs Z., Audretsch D. B. (1988), Small Firm Entry in U.S. Manufacturing, “Economica”, Vol .56, pp 255-265.
Google Scholar
Arellano M. ve Bond S. (1991), Some Tests of Specification for Panel Data: Monte Carlo Evidence and an Application to Employment Equations, ”Review of Economic Studies” ,Vol. 58, pp. 277-297.
Google Scholar
Arvas M. A. Mıhçı S. (2014), Non-price competition and market structure in sunk cost industries: Turkish manufacturing industries. “İktisat İşletme ve Finans”, 29 (334).
Google Scholar
Bain J. S. (1949), A Note on Pricing in Monopoly and Oligopoly, “American Economic Review”, Vol. 39, pp. 448-464.
Google Scholar
Bain J.S. (1956), Barriers to new competition, Cambridge Harvard University Press.
Google Scholar
Caves R. E., Porter M. E. (1976), Barriers to Exit, (in:) Qualls P. D., Masson R. (eds.), Essays on Industrial Organization in Honor of Joe S. Bain, Cambridge, MA: Ballinger, pp. 39-70.
Google Scholar
Comanor W. S., Wilson T. A. (1967), Advertising, Market Structure and Performance, “The Review of Economics and Statistics”, 49, pp. 423-440.
Google Scholar
Driffield N. (1999), Determinants of entry and exit in the foreign owned sector of UK manufacturing, “Applied Economics Letters”, Vol.6, Issue.3, pp. 153-156.
Google Scholar
Günalp B, Cilasun S. M. (2006), Determinants of Entry in Turkish Manufacturing Industries, “Small Business Economics”, 27, pp. 275-287.
Google Scholar
KayaS. Üçdoğruk, Y., (2002), The Dynamics of Entry and Exit In Turkish manufacturing Industry, Economic Research Center, Ankara.
Google Scholar
Khemani, R. S., Shapiro, D. M. (1986), The Determinants of New Plant Entry in Canada, “Applied Economics”, 18, pp. 1243-1257.
Google Scholar
Königbauer I. (2007), Advertising and generic market entry, “Journal of Health Economics”, Vol. 26, Issue 2, pp. 286-305.
Google Scholar
MacDonald J. M. (1986), Entry and Exit On the Competitive Fringe, “Southern Economic Journal”, ABI/Inform 52/3, pp. 1986-1998.
Google Scholar
Nelson P. (1970), Information and consumer behaviour, “Journal of Political Economy”, 78, pp. 311-329.
Google Scholar
Nelson P. (1974), Advertising as information, “Journal of Political Economy”, 82, pp. 729-754.
Google Scholar
Or D. (1974), The determinants of entry:the study of the Canadian manufacturing industries, “Review of Economics & Statistics”, 64, pp. 58-66.
Google Scholar
Rosenbaum D. I., Lamort F. (1992), Entry Barriers, Exit and Sunk Costs: An Analysis, “Applied Economics”, 24, pp. 297-304.
Google Scholar
Siegfried J. J., Evans L. B. (1994), Empirical Studies of Entry and Exit: A Survey of the evidence, “Review of Industrial Organization”, 9, pp. 121-155.
Google Scholar
Turanlı S., Kılıç D. (2009), Determinants of Firm Exit in Turkish Manufacturing Industries, 6th ENEF meeting, Paris.
Google Scholar