Methodology of Creating “Knowledge Pills” in the Context of Educational Needs of Students

Authors

  • Anna Maria Bąkała University of Lodz, Faculty of Economics and Sociology, Department of Computer Science in Economics

DOI:

https://doi.org/10.18778/0208-6018.333.01

Keywords:

education, e‑learning, distance learning, motivation, Knowledge Pills, methodology, preparing educational materials

Abstract

Changes in the forms of education, which can currently be observed, are connected to multimedia. One of the new teaching methods based on IT and worth mentioning, are Knowledge Pills (KP) – short multimedia tips, enabling students to strengthen their professional competences. KPs are also a form of effective e‑learning. Appropriate methodology used in the process of KP creation allows for the increase of interest and motivation in participants of courses. It also gives better alignment of educational materials, which can lead to improving the effectiveness of teaching. The article presents methodologies for KP preparation used in selected organizations. Based on a survey conducted among the students of several courses at the Economy and Sociology Faculty of the University of Lodz, we highlight areas of particular importance for effective preparation of educational materials in the form of Knowledge Pills, corresponding to the students’ expectations.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Al‑Abri A. et al. (2016), Comprehensive classification of collaboration approaches in E‑learning, “Telematics and Informatics”, http://dx.doi.org/10.1016/j.tele.2016.08.006.
Google Scholar

Allen E., Seaman J. (2013), Changing Course: Ten Years of Tracking Online Education in the United States, Babson Survey Research Group, Massachusetts.
Google Scholar

Ashfaque M. et al. (2014), Trends in Education Smart Learning Approach, “International Journal of Advanced Research in Computer Science and Software Engineering”, pp. 319–327.
Google Scholar

Carrera F. (2012), Metodyka pigułek wiedzy. Podręcznik mediatora wiedzy, Konsorcjum projektu Knowledge Pills, https://issuu.com/smartlearningeu/docs/pigulki_manual_mediatora [accessed: 1.07.2015].
Google Scholar

Cowen M., Lemon A., Gill‑Hesselgrave D. (2014), User‑Centered Design (UCD) Process Description, “Technical Report”, 2061, SSC Pacific.
Google Scholar

Davis F.D. (1989), Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology, “MIS Quarterly”, no. 13(3), pp. 319–340.
Google Scholar

Dżega D. (2013), Metodyka przygotowywania kursów e‑learningowych z uwzględnieniem pigułek wiedzy, [in:] M. Dąbrowski, M. Zając (eds.), Rola e‑edukacji w rozwoju kształcenia akademickiego, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa.
Google Scholar

Fijałkowska A., Grancow B. (2011), Potencjał metod e‑learning w nauczaniu przedmiotów ilościowych, “Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica”, no. 254, pp. 187–198.
Google Scholar

Fowler F.J. (2009), Applied Social Research Methods: Survey research methods, 4th ed., SAGE Publications Ltd., Thousand Oaks, doi: 10.4135/9781452230184.
Google Scholar

Garcia‑de‑Frutos N., Antolin‑Lopez R. (2016), Analyzing students’ intentions to use knowledge pile: a TAM application, Conference Paper, International Conference on Education and New Learning Technologies, Barcelona.
Google Scholar

Grotowska‑Leder J. (2014), Rzecz o kształceniu dorosłych. Lifelong Learning w Polsce, w perspektywie Unii Europejskiej, “Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica”, no. 50, pp. 117–135.
Google Scholar

Helenowska‑Peschke M. (2009), Metodyka tworzenia materiałów multimedialnych dla e‑edukacji − propozycje autorskie, [in:] M. Dąbrowski, M. Zając (eds.), E‑edukacja – analiza dokonań i perspektyw rozwoju, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa.
Google Scholar

Hyla M. (2003), E‑learning – od pomysłu do rozwiązania, Solidex, Kraków.
Google Scholar

Hyla M. (2016), Przewodnik po e‑learningu, Wolters Kluwer SA, Kraków.
Google Scholar

Jamroży Ł., Tworzenie innowacyjnych materiałów dydaktycznych, e‑Podręcznik, https://welearning.edu.pl/ [accessed: 1.07.2015].
Google Scholar

Kończak G. (2009), Możliwości sprawdzania wiedzy on‑line – przegląd stosowanych rozwiązań i opracowania własne, “Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica”, no. 227, pp. 63–74.
Google Scholar

Kończak G. (2011), Pomoce dydaktyczne w nauczaniu statystyki – narzędzia do opracowania pomocy i zasoby internetowe, “Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica”, no. 254, pp. 117–128.
Google Scholar

Koper R. (2000), From change to renewal Educational technology foundations of electronic learning Environments, http://dspace.ou.nl/bitstream/1820/38/2/koper‑inaugural‑address‑eng.pdf [accessed: 1.07.2015].
Google Scholar

Lubina E. (2010), Metodyka e‑learningu akademickiego w warunkach powszechnego wdrażania – rozwój czy skostnienie?, [in:] M. Dąbrowski, M. Zając (eds.), E‑learning w szkolnictwie wyższym – potencjał i wykorzystanie, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa.
Google Scholar

Park S.Y. (2009), An Analysis of the Technology Acceptance Model in Understanding University Students’ Behavioral Intention to Use e‑Learning, “Educational Technology & Society”, no. 12(3), pp. 150–162.
Google Scholar

SAP (2006), The SAP User‑Centered Design (UCD) Process, http://www.sdn.sap.com/irj/scn/go/portal/prtroot/docs/library/uuid/ba649466–0d01–0010–488a‑d95cac6e0631?QuickLink=index&overridelayout=true&5003637727362 [accessed: 1.07.2015].
Google Scholar

Walat W. (2004), Podręcznik multimedialny. Teoria, metodologia, przykłady, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów.
Google Scholar

Downloads

Published

2018-02-27

How to Cite

Bąkała, A. M. (2018). Methodology of Creating “Knowledge Pills” in the Context of Educational Needs of Students. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 1(333), [7]–24. https://doi.org/10.18778/0208-6018.333.01

Issue

Section

Articles