Wykorzystanie baz danych systemu informacji oświatowej do oceny poziomu dostępności szkół na obszarach wiejskich Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego
DOI:
https://doi.org/10.18778/1508-1117.13.09Słowa kluczowe:
Łódzki Obszar Metropolitalny, System Informacji Oświatowej, obszary wiejskie, dostępność szkół podstawowych, dostępność szkół gimnazjalnychAbstrakt
Artykuł prezentuje możliwości wykorzystania bazy danych do oceny dostępności szkół podstawowych i gimnazjalnych. System Informacji Oświatowej dostarcza informacji o oświacie, co w konsekwencji pozwala na określenie dostępności szkół na obszarach wiejskich. Artykuł jest próbą odpowiedzi, czy szkoły zlokalizowane na obszarach wiejskich charakteryzują się dostępnością przestrzenną szkół. Zagadnieniem omawianym w artykule jest również kwestia jakości kształcenia oceniana przez liczbę uczniów przypadających na jednego nauczyciela.Bibliografia
Albaredes G., 1992, A new approach: user oriented GIS [w:] Proceedings of EGIS '92, EGIS Foundation, Munich.
Google Scholar
Kozińska-Bałdyga A., 2005, Wizja edukacji na wsi [w:] Wilkin J. (red.), Polska wieś 2025. Wizja rozwoju, Fundusz Współpracy, Warszawa.
Google Scholar
OECD, 2011, Education at a Glance 2011 OECD indicators, www.oecd.org/publishing/corrigenda
Google Scholar
Olenderek H., Nowicki A., Korpetta D., Czajko M., Karaszkiewicz W., Integrating GIS and Multimedia in GIS Education of Naturalist, http://wl.sggw.waw.pl/units/geomatyka/artykuly/gg_mm/en, 19.02.2012.
Google Scholar
Wawruch H., Pręgowska E., 2007, Szkoła podstawowa jako lokalne centrum rozwoju [w:] Lusawa R. (red.), Zrównoważony rozwój obszarów wiejskich wyzwaniem dla gmin Mazowsza, Wieś Jutra, Warszawa.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja

Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.