Funkcjonowanie sklepów osiedlowych oraz zachowania zakupowe i przestrzenne ich klientów. Przykład Teofilowa w Łodzi
DOI:
https://doi.org/10.18778/1508-1117.23.03Słowa kluczowe:
sklepy osiedlowe, zachowania zakupowe i przestrzenne klientów, przestrzeń wielkomiejska, ŁódźAbstrakt
Przedmiotem tego opracowania jest funkcjonowanie sklepów osiedlowych w przestrzeni wielkomiejskiej na przykładzie Teofilowa w Łodzi. Uwzględniono przy tym zachowania zakupowe i przestrzenne klientów tych sklepów. Cel pracy stanowi określenie warunków i mechanizmów funkcjonowania sklepów osiedlowych w przestrzeni wielkomiejskiej oraz właściwości struktury i zachowań ich klientów.
Bibliografia
Badziak K., Chylak K., Łapa M., 2014, Łódź wielowyznaniowa. Dzieje wspólnot religijnych do 1914 roku, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/7969-512-6
Baranowski B., Fijałek J. (red.), 1980, Łódź. Dzieje miasta, t. 1: Do 1918 r., PWN, Warszawa – Łódź.
Google Scholar
Boguszewicz-Kreft M., 2009, Zarządzanie doświadczeniem klienta w usługach, Wydawnictwo UG, Gdańsk.
Google Scholar
Budner W., 2003, Lokalizacja przedsiębiorstw, AE w Poznaniu, Poznań.
Google Scholar
Budner W., 2004, Lokalizacja przedsiębiorstw: aspekty ekonomiczno-przestrzenne i środowiskowe, AE, Poznań.
Google Scholar
Budner W., 2011, Współczesne tendencje i determinanty lokalizacji handlu w miastach, „Zeszyty Naukowe”, 21, WSHiU, Poznań, s. 52–60.
Google Scholar
Chwałek J., 2008, Handel detaliczny, [w:] Szulce H., Chwałek J., Ciechomski W., Mielczarczyk Z., Ekonomika handlu. Podręcznik, cz. 1, WSiP, Warszawa, s. 18–186.
Google Scholar
Czuba M., 2001, Marketing usług. Teoria i praktyka, Wydawnictwo TARA, Katowice.
Google Scholar
Daszkowska M., 1998, Usługi: produkcja, rynek i marketing, PWN, Warszawa.
Google Scholar
Daszkowska M., 2005, Marketing usług – wybrane aspekty, Wydawnictwo Naukowe US.
Google Scholar
Dylikowa A., 1973, Geografia Polski. Krainy geograficzne, PZWS, Warszawa.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J. (red.), 2005, Usługi rynkowe w Łodzi w dobie transformacji, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2011, Środowisko mieszkaniowe wielkiego miasta. Przykład Łodzi, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2012, Wielkie centrum handlowe w przestrzeni miejskiej i podmiejskiej. Manufaktura w Łodzi i Ptak w Rzgowie, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/7525-737-3
Dzieciuchowicz J., 2013, Handel w przestrzeni wielkomiejskiej. Przykład Łodzi, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/7969-972-8
Dzieciuchowicz J., 2014, Ludność Łodzi. Rozwój i przemiany strukturalne, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/7969-263-7
Godlewska H., 2001, Lokalizacja działalności gospodarczej. Wybrane zagadnienia, WSH i FM, Warszawa.
Google Scholar
Godlewska H., 2005, Lokalizacja w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PW-H GRAF, Warszawa.
Google Scholar
Ilnicki D., 2009, Przestrzenne zróżnicowanie poziomu rozwoju usług w Polsce. Teoretyczne i praktyczne uwarunkowania badań, UW, Wrocław; Rozprawy naukowe Instytutu Geografii i Rozwoju Regionalnego Uniwersytetu Wrocławskiego.
Google Scholar
Kaczmarek T., 2010, Struktura przestrzenna handlu detalicznego. Od skali globalnej do lokalnej, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań, s. 196–235.
Google Scholar
Kondracki J., 2002, Geografia regionalna Polski, PWN, Warszawa.
Google Scholar
Koter M., 2012, Relikty osadnictwa przedprzemysłowego i dziewiętnastowiecznego na planie współczesnej Łodzi, [w:] Liszewski S., (red.), Atlas Miasta Łodzi, Suplement 2, plansza LXI, Urząd Miasta Łodzi, Łódzki Ośrodek Geodezji, Łódź.
Google Scholar
Kramer T., 2000, Podstawy marketingu, PTE, Warszawa.
Google Scholar
Kucharska B. (red.), 2010, Obsługa klienta w przedsiębiorstwie handlu detalicznego, Wydawnictwo AE, Katowice.
Google Scholar
Liszewski S. (red.), 2009, Łódź. Monografia miasta, ŁTN, Łódź.
Google Scholar
Mazurek-Łopacińska K., 2003, Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa.
Google Scholar
Mikołajczyk B., Stolecka A., 2009, Wybrane aspekty zmian w usługach w Polsce – diagnoza i prognoza, [w:] Rudawska I., Soboń M. (red.), Przedsiębiorstwo i klient w gospodarce opartej na usługach, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
Google Scholar
Rogoziński K., 2000, Usługi rynkowe, Wydawnictwo AE, Poznań.
Google Scholar
Rudawska I. (red.), 2009, Usługi w gospodarce rynkowej, PTE, Warszawa.
Google Scholar
Rudnicki L., 2012, Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa.
Google Scholar
Sygulski M., 2003, Historia Bałut, t. 1, Kolonizacja, Wydawnictwo Ameba, Łódź.
Google Scholar
Sygulski M., 2006, Historia Bałut, t. 2, Osada Bałuty Nowe. Ludność – zabudowa – posesje, Wydawnictwo Ameba, Łódź.
Google Scholar
Szromik A., 2010, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
Google Scholar
Szulce H., 1998, Struktury i strategie w handlu, PWE, Warszawa.
Google Scholar
Światowy G., 2006, Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa.
Google Scholar
Wieloński A., 2004, Lokalizacja działalności gospodarczej. Teoretyczne podstawy, Wydawnictwo Przemysłowe WEMA, Warszawa.
Google Scholar
Wilk W., 2001, Czynniki lokalizacji i rozmieszczenie wybranych usług w Warszawie, WG i SR UW, Warszawa.
Google Scholar
Williamson A., Mullin R., 2011, Field marketing. Skuteczne zastosowania marketingu terenowego, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
Google Scholar
Woś J., Rachocka J., Kasperek-Hoppe M., 2011, Zachowania konsumentów – teoria i praktyka, Wydawnictwo UE w Poznaniu, Poznań.
Google Scholar
Woźniak A., 2014, Lokalizacja i funkcjonowanie sklepów osiedlowych na Teofilowie w Łodzi, KGPiPP UŁ, Łódź.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.