Funkcjonowanie sklepów osiedlowych oraz zachowania zakupowe i przestrzenne ich klientów. Przykład Teofilowa w Łodzi

Autor

  • Jerzy Dzieciuchowicz Wydział Nauk Geograficznych, Uniwersytet Łódzki image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.18778/1508-1117.23.03

Słowa kluczowe:

sklepy osiedlowe, zachowania zakupowe i przestrzenne klientów, przestrzeń wielkomiejska, Łódź

Abstrakt

Przedmiotem tego opracowania jest funkcjonowanie sklepów osiedlowych w przestrzeni wielkomiejskiej na przykładzie Teofilowa w Łodzi. Uwzględniono przy tym zachowania zakupowe i przestrzenne klientów tych sklepów. Cel pracy stanowi określenie warunków i mechanizmów funkcjonowania sklepów osiedlowych w przestrzeni wielkomiejskiej oraz właściwości struktury i zachowań ich klientów.

Bibliografia

Badziak K., Chylak K., Łapa M., 2014, Łódź wielowyznaniowa. Dzieje wspólnot religijnych do 1914 roku, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/7969-512-6

Baranowski B., Fijałek J. (red.), 1980, Łódź. Dzieje miasta, t. 1: Do 1918 r., PWN, Warszawa – Łódź.
Google Scholar

Boguszewicz-Kreft M., 2009, Zarządzanie doświadczeniem klienta w usługach, Wydawnictwo UG, Gdańsk.
Google Scholar

Budner W., 2003, Lokalizacja przedsiębiorstw, AE w Poznaniu, Poznań.
Google Scholar

Budner W., 2004, Lokalizacja przedsiębiorstw: aspekty ekonomiczno-przestrzenne i środowiskowe, AE, Poznań.
Google Scholar

Budner W., 2011, Współczesne tendencje i determinanty lokalizacji handlu w miastach, „Zeszyty Naukowe”, 21, WSHiU, Poznań, s. 52–60.
Google Scholar

Chwałek J., 2008, Handel detaliczny, [w:] Szulce H., Chwałek J., Ciechomski W., Mielczarczyk Z., Ekonomika handlu. Podręcznik, cz. 1, WSiP, Warszawa, s. 18–186.
Google Scholar

Czuba M., 2001, Marketing usług. Teoria i praktyka, Wydawnictwo TARA, Katowice.
Google Scholar

Daszkowska M., 1998, Usługi: produkcja, rynek i marketing, PWN, Warszawa.
Google Scholar

Daszkowska M., 2005, Marketing usług – wybrane aspekty, Wydawnictwo Naukowe US.
Google Scholar

Dylikowa A., 1973, Geografia Polski. Krainy geograficzne, PZWS, Warszawa.
Google Scholar

Dzieciuchowicz J. (red.), 2005, Usługi rynkowe w Łodzi w dobie transformacji, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
Google Scholar

Dzieciuchowicz J., 2011, Środowisko mieszkaniowe wielkiego miasta. Przykład Łodzi, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
Google Scholar

Dzieciuchowicz J., 2012, Wielkie centrum handlowe w przestrzeni miejskiej i podmiejskiej. Manufaktura w Łodzi i Ptak w Rzgowie, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/7525-737-3

Dzieciuchowicz J., 2013, Handel w przestrzeni wielkomiejskiej. Przykład Łodzi, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/7969-972-8

Dzieciuchowicz J., 2014, Ludność Łodzi. Rozwój i przemiany strukturalne, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/7969-263-7

Godlewska H., 2001, Lokalizacja działalności gospodarczej. Wybrane zagadnienia, WSH i FM, Warszawa.
Google Scholar

Godlewska H., 2005, Lokalizacja w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PW-H GRAF, Warszawa.
Google Scholar

Ilnicki D., 2009, Przestrzenne zróżnicowanie poziomu rozwoju usług w Polsce. Teoretyczne i praktyczne uwarunkowania badań, UW, Wrocław; Rozprawy naukowe Instytutu Geografii i Rozwoju Regionalnego Uniwersytetu Wrocławskiego.
Google Scholar

Kaczmarek T., 2010, Struktura przestrzenna handlu detalicznego. Od skali globalnej do lokalnej, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań, s. 196–235.
Google Scholar

Kondracki J., 2002, Geografia regionalna Polski, PWN, Warszawa.
Google Scholar

Koter M., 2012, Relikty osadnictwa przedprzemysłowego i dziewiętnastowiecznego na planie współczesnej Łodzi, [w:] Liszewski S., (red.), Atlas Miasta Łodzi, Suplement 2, plansza LXI, Urząd Miasta Łodzi, Łódzki Ośrodek Geodezji, Łódź.
Google Scholar

Kramer T., 2000, Podstawy marketingu, PTE, Warszawa.
Google Scholar

Kucharska B. (red.), 2010, Obsługa klienta w przedsiębiorstwie handlu detalicznego, Wydawnictwo AE, Katowice.
Google Scholar

Liszewski S. (red.), 2009, Łódź. Monografia miasta, ŁTN, Łódź.
Google Scholar

Mazurek-Łopacińska K., 2003, Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa.
Google Scholar

Mikołajczyk B., Stolecka A., 2009, Wybrane aspekty zmian w usługach w Polsce – diagnoza i prognoza, [w:] Rudawska I., Soboń M. (red.), Przedsiębiorstwo i klient w gospodarce opartej na usługach, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
Google Scholar

Rogoziński K., 2000, Usługi rynkowe, Wydawnictwo AE, Poznań.
Google Scholar

Rudawska I. (red.), 2009, Usługi w gospodarce rynkowej, PTE, Warszawa.
Google Scholar

Rudnicki L., 2012, Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa.
Google Scholar

Sygulski M., 2003, Historia Bałut, t. 1, Kolonizacja, Wydawnictwo Ameba, Łódź.
Google Scholar

Sygulski M., 2006, Historia Bałut, t. 2, Osada Bałuty Nowe. Ludność – zabudowa – posesje, Wydawnictwo Ameba, Łódź.
Google Scholar

Szromik A., 2010, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
Google Scholar

Szulce H., 1998, Struktury i strategie w handlu, PWE, Warszawa.
Google Scholar

Światowy G., 2006, Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa.
Google Scholar

Wieloński A., 2004, Lokalizacja działalności gospodarczej. Teoretyczne podstawy, Wydawnictwo Przemysłowe WEMA, Warszawa.
Google Scholar

Wilk W., 2001, Czynniki lokalizacji i rozmieszczenie wybranych usług w Warszawie, WG i SR UW, Warszawa.
Google Scholar

Williamson A., Mullin R., 2011, Field marketing. Skuteczne zastosowania marketingu terenowego, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
Google Scholar

Woś J., Rachocka J., Kasperek-Hoppe M., 2011, Zachowania konsumentów – teoria i praktyka, Wydawnictwo UE w Poznaniu, Poznań.
Google Scholar

Woźniak A., 2014, Lokalizacja i funkcjonowanie sklepów osiedlowych na Teofilowie w Łodzi, KGPiPP UŁ, Łódź.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2016-01-01

Jak cytować

Dzieciuchowicz, J. (2016). Funkcjonowanie sklepów osiedlowych oraz zachowania zakupowe i przestrzenne ich klientów. Przykład Teofilowa w Łodzi. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Geographica Socio-Oeconomica, (23), 39–66. https://doi.org/10.18778/1508-1117.23.03