The Foot Arch and the Physical Efficiency of Children in the Younger School Age

Authors

  • Zofia Ignasiak Katedra Morfologii Funkcjonalnej AWF, ul. Witelona 25, 51-617 Wrocław
  • Janina Kurowska Katedra Morfologii Funkcjonalnej AWF, ul. Witelona 25, 51-617 Wrocław

DOI:

https://doi.org/10.18778/1898-6773.54.1-2.21

Abstract

The Foot Arch and the Physical Efficiency of Children in the Younger School Age were investigated. On the basis of continuous studies, the authors observed, the increase of the Clarke’s angle in urban children in the age of 7-9 years. Relations were found between the longitudinal arcli of the foot and selected motoric properties. The description includes also the basic morphological.characteristics, i. e. the stature and body weight. 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bogdanowicz J., 1968, Fizjologia rozwojowa dziecka, Warszawa.
View in Google Scholar

Kurniewicz-Witczakowa, r., 1966, Kształtowanie się budowy stopy na tle analizy metod jej badania u dzieci i młodzieży warszawskiej, Prace i Mat. Nauk. IM D., 8, 9.
View in Google Scholar

Lebioda H., 1965, Próba oceny stanu wysklepienia stopy u młodzieży szkolnej i studenckiej, Przegl. Antrop. 31, 51.
View in Google Scholar

Rajchel Z., 1959, Wysklepienie stopy w rozwoju osobniczym człowieka, Przegl. Antrop. 25, 421.
View in Google Scholar

Rudolf-Skokowska M., H. Gierowska, D. Sarnecka, 1964, Analiza występowania płaskostopia u dzieci klas młodszych, Wych. Fiz. i Hig. Szkolna, 3, 15.
View in Google Scholar

Woitas-Ślubowska D., 1976, Występowanie wad stóp w populacji młodzieży szkolnej, Kult. Fiz. 5, 215.
View in Google Scholar

Wolański N., 1979, Rozwój biologiczny człowieka, Warszawa.
View in Google Scholar

Published

1988-12-30

How to Cite

Ignasiak, Z., & Kurowska, J. (1988). The Foot Arch and the Physical Efficiency of Children in the Younger School Age. Anthropological Review, 54(1-2), 181–185. https://doi.org/10.18778/1898-6773.54.1-2.21

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>