Zaufanie jako siła wspierająca działania na konkurencyjnym rynku
DOI:
https://doi.org/10.18778/1899-2226.14.1.16Słowa kluczowe:
trust, enterprise, competitive marketAbstrakt
The subject of the article is the trust as a specific soft value which could be considered as an important aspect of the management process. The article is an attempt of the theoretical analysis of notions such as ”trust” and provides characteristics of some management aspects, especially the personnel policy in which trust is a basic value for building an employee’s engagement and interpersonal relations. The article ends with conclusions in which the author tries to find the answer to following question: is it possible to build the enterprise’s financial advantage basing on the trust.Bibliografia
Banaszyk P., U podstaw nauk o zarządzaniu [w:] Natura nauk o zarządzaniu, red. K. Ziemniewicz Akademia Ekonomiczna, Poznań 2005.
Google Scholar
Chan Kim W., R. Mauborgne, Strategia błękitnego oceanu, MT Biznes, Warszawa 2005.
Google Scholar
Cooper R., A. Sawa, EQ inteligencja emocjonalna w organizacji i zarządzaniu, Studio Emka, Warszawa 2000.
Google Scholar
Drucker P., Zarządzanie organizacja pozarządową, Fundusz Współpracy, Warszawa 1995.
Google Scholar
Edvinsson L., M. Malone, Kapitał intelektualny, PWN, Warszawa, 2001.
Google Scholar
Etyka biznesu, red. J. Dietl, W. Gasparski, PWN, Warszawa 2000.
Google Scholar
Evans Ch., Zarządzanie wiedzą, PWE, Warszawa, 2005.
Google Scholar
Hejnowski S., Prezent czy łapówka, czyli co wolno nam zrobić dla pozyskania klienta, „Harvard Business Review” 2007, nr 4 (50).
Google Scholar
Johnson S., Jednominutowy sprzedawca, Wydawnictwo Medium, Warszawa 1994.
Google Scholar
Kostera M., Zarządzanie personelem, PWE, Warszawa 1998.
Google Scholar
Lewandowski J., Kapitalizm znaczy zaufanie, „Gazeta Wyborcza” 17–18.01.2009.
Google Scholar
Marconi J., Marketing marki, K.E. Liber, Warszawa 2002.
Google Scholar
Martyniak Z., Organizacja, Organizacja i zarządzanie, Książka i Wiedza, Warszawa 1975.
Google Scholar
Mroziewski M., Kapitał intelektualny współczesnego przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2008.
Google Scholar
Penc J., Kreatywne kierowanie, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2000.
Google Scholar
Rosiński M., Zarządzanie ryzykiem w outsourcingu, „Harvard Business Review” 2008, nr 6 (64).
Google Scholar
Rybicki A., I ty możesz się stać globalnym graczem, „Harvard Business Review” 2007, nr 6 (40).
Google Scholar
Sankowski T., Gra w sieci, „Global Business” 1999, nr 2 (47).
Google Scholar
Smith S., The customer trust viod – and how to fill it, „Customer Management”, vol. 13, issue 4, July/August 2005.
Google Scholar
Sowińska-Bonder K., A. Kaźmierczak, Dobrzy pracownicy zaczynają odchodzić! Co może ich powstrzymać? „Harvard Business Review” 2008, nr 1 (59).
Google Scholar
Sprenger R.K., Zaufanie # 1, MT Biznes, Warszawa 2009.
Google Scholar
Stachowicz-Stanusch A., Potęga wartości. Jak zbudować nieśmiertelną firmę, Helion, Gliwice 2007.
Google Scholar
Tatarkiewicz W., Droga do filozofii, PWN, Warszawa 1971.
Google Scholar
Townsend R., Jak zdobyć szklaną górę organizacji, czyli co robić, aby nie tłamsić ludzi i nie hamować rozwoju, Książka i Wiedza, Warszawa 1976.
Google Scholar
Zieleniewski J., Organizacja zespołów ludzkich, wydanie IV, PWN, Warszawa 1978.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.