Fundacje korporacyjne w Polsce

Autor

  • Urszula Gołaszewska-Kaczan Uniwersytet w Białymstoku, Zakład Zarządzania image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.18778/1899-2226.17.3.06

Słowa kluczowe:

corporate social responsibility, corporate foundations

Abstrakt

Corporate foundations are structures created by companies to conduct socially responsible activities. They are intended to make these activities more profes-sional, better organised and coordinated. The foundations can also serve as a way of creating a positive image of a firm. The aim of the article is to present this form of business activity through illustrating the basic characteristics of corpo-rate foundations and the issues connected with operating them in Poland.

Bibliografia

Andrejczuk M., Społeczna odpowiedzialność biznesu jako element społeczeństwa obywatelskiego?, http://odpowiedzialnybiznes.pl/pl/baza-wiedzy/publikacje/artykuly/spoleczna-odpowiedzialnosc-biznesu-jako-element-spoleczenstwa-obywatelskiego,5044.html materiał z 29 lipca 2011, online.
Google Scholar

Borowska M., Fundacje korporacyjne i publiczne pieniądze, http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosci/829691.html materiał z 10 grudnia 2012, online.
Google Scholar

Business Dictionary, hasło: Corporate Foundation, http://www.businessdictionary.com/definition/corporate-foundation.html
Google Scholar

Dżoga M., Wiele fundacji korporacyjnych służy do wydawania firmowych pieniędzy, „Gazeta prawna” 2008, 13 października, http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/89472,wiele_fundacji_korporacyjnych_sluzy_do_wydawania_firmowych_pieniedzy.html online.
Google Scholar

Fritz J., Corporation Foundation, http://nonprofit.about.com/od/c/g/corpfound.htm
Google Scholar

Fundacje korporacyjne w Polsce. Raport z badań 2012, Forum Darczyńców w Polsce, Warszawa 2012, http://www.csrinfo.org/images/stories/Publikacje2012/forum_darczyncow_raport_fundacje_korporacyjne_www.pdf online.
Google Scholar

Fundacje korporacyjne w Polsce. Raport z badań, Warszawa 2008, http://www.forumdarczyncow.pl/docs/raport-fundacje-korporacyjne-w-polsce.pdf online.
Google Scholar

Gołaszewska-Kaczan U., Zaangażowanie społeczne przedsiębiorstwa, Wyd. Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2009.
Google Scholar

Herlin H., Pedersen J.T., Corporate Foundations Catalysts of NGO–Business Partnerships?, “Journal of Corporate Citizenship” June 2013, nr 50.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.9774/GLEAF.4700.2013.ju.00008

Huczek M., Organizacja pozarządowa jako ważny interesariusz i partner przedsiębiorstwa [w:] Biznes odpowiedzialny wobec interesariuszy, red. A. Chodyński, Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków 2013.
Google Scholar

ISO 26000, http://www.odpowiedzialnafirma.pl/o-csr/iso-26000.
Google Scholar

ISO 26000 Odpowiedzialność społeczna, http://biznesodpowiedzialny.pl/pliki/normy/discovering_iso_26000PL.pdf online.
Google Scholar

Pawłowska Z., Norma PN-ISO 26000. Wytyczne dotyczące społecznej odpowiedzialności, http://www.mg.gov.pl/files/upload/17274/Wytyczne%20dotyczace%20spolecznej%20odpowiedzialnosci.pdf
Google Scholar

Pomagać, a nie zabierać, „Rzeczypospolita” 2010, 12 października, wydanie online, www.rp.pl/artykul/731515.html?print=tak&p=0
Google Scholar

Porter M.E., M.R. Kramer, Filantropia przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej, „Harvard Business Review Polska”, Wrzesień 2003.
Google Scholar

Rey-Garcia M., J. Martin-Cavanna, L.I. Alvarez-Gonzalez, Assessing and Advancing Foundation Transparency: Corporate Foundations as a Case Study, „Fundation Review” 2012, vol. 4, nr 3.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.4087/FOUNDATIONREVIEW-D-12-00003.1

Ruszpel M., Fundacja korporacyjna czyli… jaka, http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosci/827468.html, materiał z 29 listopada 2012 online.
Google Scholar

Tetenta-Skwiercz D., Uwarunkowania realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwach polskich na tle doświadczeń Wielkiej Brytanii i Niemiec, Wyd. UE we Wrocławiu, Wrocław 2013.
Google Scholar

Westhuew M., S. Einwiller, Corporate Foundations: Their Role for Corporate Social Responsibility, „Corporate Reputation Review” 2006, nr 2.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1057/palgrave.crr.1550019

Pobrania

Opublikowane

2014-10-29

Jak cytować

Gołaszewska-Kaczan, U. (2014). Fundacje korporacyjne w Polsce. Annales. Etyka W Życiu Gospodarczym, 17(3), 65–73. https://doi.org/10.18778/1899-2226.17.3.06

Numer

Dział

Artykuł