Zaufanie jako element etyki zakładów ubezpieczeń na życie
DOI:
https://doi.org/10.18778/1899-2226.12.1.14Słowa kluczowe:
insurance ethics, public trustAbstrakt
The issue of mutual trust is an important element in each economic activity, especially in the global market economy. It also concerns insurance activity. Entering into contracts with clients, a life insurance company becomes a public trust institution. The long-term responsibility lies on the insurance company side. The act of 23 March 2003 on insurance activity sets forth that insurance institutions are obligated to systematically inform their insured clients about contract commitments. The paper shows some examples of clients losing trust in insurance companies. It also defines public trust and the basic factors influencing public trust in life insurances.Bibliografia
Zarządzanie przez jakość. Koncepcje, metody, studia przypadków, red. E. Konarzewska Gubała, Wyd. AE, Wrocław 2003.
Google Scholar
Dryszel A., Nabrani na polisy, „Przegląd” 2002, nr 48.
Google Scholar
Fukuyama F., Zaufanie. Kapitał społeczny a droga do dobrobytu, Ossolineum, Warszawa–Wrocław 1997.
Google Scholar
Masiukiewicz P., Zaufanie a stratyfikacja firm, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie” 2007, nr 2.
Google Scholar
Moczydłowska J., Zaufanie a partycypacja pracowników, „Kwartalnik o Przedsiębiorstwie” 2007, nr 2.
Google Scholar
Wieteska S., Waloryzacja sądowa świadczeń z polis posagowych zawartych przez PZU w latach 1975–1989, „Wiadomości Ubezpieczeniowe” 2005, nr 9/10.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.