Nadzieje na powrót turystyki w Indiach po pandemii
DOI:
https://doi.org/10.18778/0867-5856.31.2.11Słowa kluczowe:
turystyka, COVID-19, przemysł hotelarski, intencje turystówAbstrakt
W Indiach po złagodzeniu długotrwałych obostrzeń pandemicznych zaobserwowano zjawisko odradzania się podróżowania, znane pod nazwą turystyki zemsty (ang. revange tourism), traktowanej jako szczególny odwet na chorobie. Obserwowana dzisiaj potrzeba podróżowania wynika z desperackiej chęci odreagowania poczucia zmęczenia i uwięzienia we własnych domach. Niepokój wywołany pandemią osiągnął apogeum i możliwe jest, że przyczyni się do wznowienia ruchu turystycznego. W celu przeanalizowania intencji potencjalnych podróżnych podjęto próbę zbadania branży turystycznej w Indiach pod kątem wpływu COVID-19 na życie ludzi i ich chęci ponownego udziału w turystyce.
Pobrania
Bibliografia
Ajzen, I. (2005). Attitudes, personality and behavior. 2nd ed. Berkshire: McGraw-Hill Education.
Google Scholar
HVS Research Analysis (2020). Covid -19, impact on the Indian hotels sector. Article on global impact on GDP growth, MF, Rabo Research, Macro bonds. Retrieved from http://bwhotelier.businessworld.in/article/COVID-19-Impact-on-the-Indian-Hotels-Sector-AReport-by-HVS/10-04-2020-188770/ (19.04.2021).
Google Scholar
Scully, J. ( 2001). NMS. National medical series for independent study: Psychiatry. 4th ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
Google Scholar
Sekaran, U. (2006). Metode penelitian untuk bisnis. Jakarta: Salemba Empat.
Google Scholar
Wachyuni, S.S., Kusumaningrum, D.A. (2020). The effect of COVID-19 pandemic: How are the future tourist behavior? Journal of Education, Society and Behavioural Science, 33 (4), 67–76 https://doi.org/10.9734/JESBS/2020/v33i430219
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.9734/jesbs/2020/v33i430219
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.