Definicja i przedmiot badań geografii hotelarstwa
DOI:
https://doi.org/10.18778/0867-5856.11.2.01Słowa kluczowe:
usługi hotelarskie, geografia hotelarstwa, teorie rozwoju i lokalizacji usług hotelarskich, globalizacjaAbstrakt
Dynamiczny rozwój usług hotelarskich sprawia, że stają się one przedmiotem zainteresowania wielu dyscyplin naukowych, w tym również geografii. Hotele są przedmiotem analizy zarówno geografii turyzmu, jak i geografii usług i geografii miast. Złożoność zjawiska skłania do zastanowienia się nad celow ością wyróżnienia geografii hotelarstwa.
Pobrania
Bibliografia
Alexander N., Lockwood A., 1996, Internationalisation: a comparison of the hotel and retail sectors, „The Service Industries Journal”, vol. 16, no. 4, p. 458-473.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1080/02642069600000041
Begin S., 2000, The geography of a tourist business: hotel distribution and urban development in Xiamen, China, "Tourism Geographies", vol. 2, no. 4, p. 448-471.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1080/146166800750035530
Bloomfield G., 1996, Lodging at the interchange in London, „The Canadian Geographer”, vol. 40, no. 2, p. 173-180.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1111/j.1541-0064.1996.tb00444.x
Błądek Z., 1987, Kształtowanie programów i funkcji hoteli miejskich. Materiały dla Studiów Doktoranckich i Podyplomowych, nr 15, Politechnika Poznańska, Poznań.
Google Scholar
Bull P., Church A., 1996, Recession and the hotel and catering industry: a regional perspective, „The Service Industries Journal", vol. 16, no. 2, p. 118-139.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1080/02642069600000018
Butowski L., 1994, Funkcja turystyczna w dużych miastach europejskich. Studium porównawcze Berlina, Budapesztu, Paryża, Pragi, Wiednia i Warszawy, maszynopis pracy doktorskiej, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
Google Scholar
Crawford-Welch S., 1991, International marketing and competition in European markets, „International Journal of Contemporary Management”, vol. 3. no. 4, p. 47-54.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1108/EUM0000000001685
Crawford-Welch S., 1992, Competitive marketing strategies in the international hospitality industry, (in:) Teare R., Olsen M. (ed.), International hospitality management: corporate strategy in practice, John Wiley, London, p. 95-109.
Google Scholar
Daneshkhu S., 1998, Globalisation is the name of the game, „Financial Times", 18 June, [dodatek] „World Tourism", no. 2.
Google Scholar
De Bres K., 1994, Cowtowns or Cathedral precincts? Two models for contemporary urban tourism, „Area", vol. 26, no. 1, p. 57-67.
Google Scholar
De Groote P., Eerlingen M., 1995, A quantitative and qualitative analysis of the Brussels hotel business, „Revue de Tourisme - The Tourist Review - Zeitschrift für Fremdenverkehr”, vol. 50, no. 3, p. 30-40.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1108/eb058195
Doumenge J. P., 1995, L'urbanisation a Guam, „Les Cahiers d'Outre-Mer”, 48 (191), juillet-septembre, p. 347-380.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.3406/caoum.1995.3568
Dydula S., 1998, Baza noclegowa Nowego Jorku, maszynopis pracy magisterskiej, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych, Uniwersytet Warszawski.
Google Scholar
Fortune 1 thousand ranked within industries, „Fortune", 1999. April 26.
Google Scholar
Konsewiczowa G., 1976, Technologia usług hotelarskich, cz. I, TNOIK, Kraków.
Google Scholar
Kowalczyk A ., 1999, Polityka lokalizacyjna wybranych łańcuchów hotelowych, „Turyzm", t. 9, z. 1, s. 137-159.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.9.1.08
Kowalczyk A., 2001, Geografia hotelarstwa. Wydawnictwo UŁ, Łódź.
Google Scholar
Littlejohn D., Roper A., 1991, Changes in international hotel companies' strategies, (w:) Teare R., Olsen M. (red.), International hospitality management: corporate strategy in practice, John Wiley & Sons, London, p. 194-212.
Google Scholar
Przybylska K., 1998, Determinanty zagranicznych inwestycji bezpośrednich w teorii międzynarodowego cyklu życia produktu, „Gospodarka Narodowa", nr 2-3, s. 42-50.
Google Scholar
Reczek W ., 1969, Model organizacyjny turystyki w Polsce, Sport i Turystyka, Warszawa.
Google Scholar
Rogalewski O., 1974, Zagospodarowanie turystyczne. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.
Google Scholar
Shundich S., 1997, Consolidation, global growth drive industry, „Hotels", January, p. 42-50.
Google Scholar
Telfer D. J., Wall G., 2000, Strengthening backward economic linkages: local food purchasing by three Indonesian hotels, „Tourism Geographies", vol. 2, no. 4, p. 421-447.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1080/146166800750035521
The DK World Reference Allas, 1996, Dorllng Kindersley Ltd., London.
Google Scholar
Vacher L., 1994, La recente et spectaculaire croissance des investissements dans la region touristique de la Grande Barriere de Corail, „Les Cahiers d'Outre-Mer", vol. 47, no. 188, octobre-decembre, p. 411-430.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.3406/caoum.1994.3533
Warszyńska J., Jackowski A., 1978, Podstawy geografii turyzmu, PWN, Warszawa.
Google Scholar
Wilk W., 1999, Czynniki lokalizacji wybranych usług w Warszawie w okresie transformacji społeczno-gospodarczej, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych, maszynopis pracy doktorskiej, Uniwersytet Warszawski. Warszawa.
Google Scholar
Yokeno N., 1968, La localisation de l'industrie touristique: application de l'analyse de Thunen-Weber, „Cahiers du Tourisme", C-9, C.H.E.T., Aix-en-Provence.
Google Scholar
Xu G., 1999, Socio-economic Impacts of domestic tourism in China: case studies in Guilin. Suzhou and Beidaihe, „Tourism Geographies", vol. 1, no. 2, p. 204-218.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1080/14616689908721310
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.