Economic Aspects of Tourist Regions

Authors

  • Piotr Zmyślony Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Katedra Turystyki

DOI:

https://doi.org/10.18778/0867-5856.13.1.06

Keywords:

space, tourist region, economic region, system

Abstract

The article, based on research conducted over the last 35 years, presents the concept of a tourist region as a spatial economic unit. The method of categorising a tourist region is analogous to categorising tourist space as a type of general space. The author also points out possible applications of the conclusions of the analysis, as well as its usefulness in the future study of regional aspects of tourism.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bramwell B., Lank B. (eds.), 2000, Tourism Collaboration and Partnerships, Channel View Publication, Clevedon, Buffalo, Toronto, Sydney.
Google Scholar

Bronsztejn S., 1995, Ekonomika regionalna, Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
Google Scholar

Chojnicki Z., Czyż T., 1992, Region — regionalizacja — regionalizm, „Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny”, t. 54, z. 2.
Google Scholar

Chojnicki Z., 1996, Region w ujęciu geograficzno-systemowym, [w:] T. Czyż (red.). Podstawy regionalizacji geograficznej, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.
Google Scholar

Domański R., 2000, Zasady geografii społeczno-ekonomicznej, PWN, Warszawa, Poznań.
Google Scholar

Dziewoński K., 1967, Teoria regionu ekonomicznego, „Przegląd Geograficzny”, t. 39, z. 1.
Google Scholar

Gołembski G. (red.), 2002, Kompendium wiedzy o turystyce, PWN, Warszawa, Poznań.
Google Scholar

Gołembski G. (red.), 1999, Regionalne aspekty rozwoju turystyki, PWN, Warszawa, Poznań.
Google Scholar

Iwicki S., 1998, Turystyka w zrównoważonym rozwoju obszarów pojeziernych, Wydawnictwa Uczelniane Akademii Techniczno-Rolniczej, Bydgoszcz.
Google Scholar

Kowalczyk T., 2000, Geografia turyzmu, PWN, Warszawa.
Google Scholar

Kruczek Z., Sacha S., 1994, Geografia atrakcji turystycznych Polski, Oficyna Wydawnicza „Ostoja”, Kraków.
Google Scholar

Liszewski S., 1995, Przestrzeń turystyczna, „Turyzm”, t. 5, z. 2.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.5.2.09

Liszewski S., Baczwarow M., 1998, Istota i właściwości przestrzeni rekreacyjno-turystycznej, „Turyzm”, t. 8, z. 1.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.8.1.04

Maćkiewicz A., Ratajczak W., 1996, Wyznaczanie rozmytych granic regionalnych, [w:] T. Czyż (red.), Podstawy regionalizacji geograficznej, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.
Google Scholar

Malisz B., 1984, Podstawy gospodarki i polityki przestrzennej, Ossolineum, Wyd. PAN, Wrocław.
Google Scholar

Middleton V. T. C., 1996, Marketing w turystyce, Polska Agencja Promocji Turystyki, Warszawa.
Google Scholar

Rychłowski B., 1965, Typy i rodzaje regionalizacji ekonomicznej, „Przegląd Geograficzny”, t. 37, z. 1.
Google Scholar

Rychłowski B., 1967, Struktura regionu ekonomicznego, „Przegląd Geograficzny”, t. 39, z. 1.
Google Scholar

Warszyńska J., Jackowski A., 1978, Podstawy geografii turyzmu, PWN, Warszawa.
Google Scholar

Wróbel A., 1967, Pojęcie regionu a metoda regionalna, „Przegląd Geograficzny”, t. 39, z. 1.
Google Scholar

Published

2003-06-30

How to Cite

Zmyślony, P. (2003). Economic Aspects of Tourist Regions. Turyzm/Tourism, 13(1), 105–115. https://doi.org/10.18778/0867-5856.13.1.06

Issue

Section

Notes