METODYKA POZYSKIWANIA I PRZETWORZENIA DODATKOWEJ INFORMACJI DO CELÓW ZARZĄDCZYCH POPRZEZ ANALIZĘ SYSTEMÓW SUGESTII OPARTYCH NA FILOZOFII KAIZEN
Słowa kluczowe:
Kaizen, systemy sugestii, zarządzanieAbstrakt
Artykuł przedstawia najistotniejsze elementy funkcjonowania powszechnie stosowanego systemusugestii pracowniczych opartego na filozofii Kaizen w celu zaprezentowania charakterystyki
danych zawartych w tworzonych przez system bazach zgłaszanych pomysłów racjonalizatorskich.
Następnie autor podejmuje się opracowania metod analitycznych wspomagających przetwarzanie
i przygotowanie wyżej wymienionych danych w użyteczną informację, w formie wskaźników
dotyczących potencjału innowacyjności kapitału ludzkiego oraz pomiaru rzeczywistych korzyści
osiąganych za pośrednictwem inicjatyw pracowniczych.
Pobrania
Bibliografia
Imai M., 2010, Gemba Kaizen. Zdroworozsądkowe, niskokosztowe podejście do zarządzania, MT Biznes, WarszawA.
Google Scholar
Imai M., 2007, Kaizen. Klucz do konkurencyjnego sukcesu Japonii, MT Biznes, Warszawa.
Google Scholar
Sveiby K. E., 1997, The new organizational wealth, Berrett-Koehler Publishers.
Google Scholar
Edvinsson L., 1997, Intellectual Capital: Realizing your company’s true value by finding its hidden brainpower, HarperBusiness.
Google Scholar
Kim D. H., 1993, The link between individual and organizational learning, „Sloan Management Review”.
Google Scholar
Robbins S. P., Judge T. A., 2012, Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa.
Google Scholar