Facebook Changes in 2013 : The Impact on the Utility of Internet Marketing

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18778/0208-6018.287.14

Keywords:

Facebook, Internet Marketing, Social Media

Abstract

The purpose of this study was to investigate the last changes in social media marketing. In particular, the aim was to examine and describe how and why changes, especially in Facebook EdgeRank algorithm, influences marketing activities. Author analyzed changes in Facebook platform which was held in 2012. The information which was gathered could have practical significance. The existing knowledge needs to be brought into the industrial purchasing perspective in the social media market setting.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Cellan-Jones R., Facebook likes' and adverts' value doubted, www.bbc.co.uk, http://www.bbc.co.uk/news/technology-18813237 [dostęp: 10.12 2012]
Google Scholar

Edgerank, http://edgerank.net
Google Scholar

Facebook Investor Relations, http://investor.fb.com/
Google Scholar

Gregor B., Gasińska M. (2011), Portale społecznościowe jako kanał komunikacji marketingowej, [w:] A. Pabian (red.), Zarządzanie działalnością marketingową w skali krajowej, międzynarodowej i globalnej, Częstochowa
Google Scholar

Gregor S, Stawiszyński M. (2012), Wykorzystanie mediów społecznościowych w przedsiębiorstwach, [w:] Gospodarka elektroniczna. Wyzwania rozwojowe, T. 1, Zeszyty Naukowe, Nr 702, Szczecin
Google Scholar

Grygielski M., Social media a komunikacja z klientem, Nowy Marketing. Where is the beef?. http://nowymarketing.pl/a/736,social-media-a-komunikacja-z-klientem
Google Scholar

IAB Chile, The MIXX Conference & Expo, The Official Interactive Event of Advertising Week 2012, The Power of Like2: How Social Marketing Works, http://www.iab.cl
Google Scholar

Kawik A. (2012), Zasięg postów bez zmian? Tak twierdzą przedstawiciele Facebooka, http://socialpress.pl/2012/11/zasieg-postow-bez-zmian-tak-twierdza-przedstawiciele-facebooka/# [dostęp: 11.12.2012]
Google Scholar

Mocarski K., Kto naprawdę stracił fanów na Facebooku, czyli kasowanie kont okiem Sotrender Research Team, http://blog.sotrenderxom/pl/2012/11/kto-naprawde-stracil-fanow-na-facebooku/
Google Scholar

Nielsen Online Measurement, Social Media Report 2012, http://blog.nielsen.com/nielsenwire/social/2012/
Google Scholar

Pielesiek K., Facebook wziął się za jesienne porządki, Gazeta.pl - technologie, http://technologie.gazeta.pl/internet/1,113840,12564962,Facebook_wzial_sie_za_jesienne_porzadki.html
Google Scholar

SmartNet Research & Solutions, Miesięczny Raport Sotrender - Listopad 2012, http://blog.sotrender.com/pl/2012/12/fanpage-trends-listopad-2012/
Google Scholar

Statystyki wygenerowane przez serwis Socialbakers.com, http://www.socialbakers.com/facebook-statistics/
Google Scholar

Październik na Facebooku i w Fanpage Trends - zmiany w Edge Ranku, promowanie postów i Global Pages, http://blog.sotrender.com/pl/2012/11/pazdziernik-na-facebooku-i-w-fanpage-trends/[dostęp: 11.12.2012]
Google Scholar

Published

2013-01-01

How to Cite

Roge, M. (2013). Facebook Changes in 2013 : The Impact on the Utility of Internet Marketing. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, (287), 169–179. https://doi.org/10.18778/0208-6018.287.14

Issue

Section

Articles