Działania marketingowe banków w Polsce – próba oceny

Autor

  • Wojciech Grzegorczyk Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Marketingu image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.18778/0208-6018.287.11

Słowa kluczowe:

marketing, strategie banków, dystrybucja

Abstrakt

Były one podejmowane w sposób profesjonalny dopiero od połowy lat dziewięćdziesiątych. Systematycznie wzrastała rola badań marketingowych jako przesłanki tworzenia strategii marketingowych banków. Działania te doprowadziły do istotnego postępu polityce produktu, dystrybucji i promocji. Systematycznie wprowadzane były innowacje produktowe i rozbudowywana bankowa sieć stacjonarna, internetowa i mobilna. Także działania promocyjne były profesjonalnie przygotowane i realizowane.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Analiza wyników ekonomiczno-finansowych banków spółdzielczych zrzeszonych z Bankiem BPS (2009), http://www.bankier.pl/wiadomosc/Analiza-wynikow-ekonomiczno-finansowych-bankow-spoldzielczych-zrzeszonych-z-Bankiem-BPS-2037790.html [retrieved: 16.06.2012]
Google Scholar

Audyt Bankowości Mikroprzedsiębiorstw 2010 (2010), "Research International Pentor", http://www.pentor.pl
Google Scholar

Banki zwiększają liczbę placówek (2010), http://transakcje.pl/artykul.banki_zwieksza_liczbe_placowek,891185640.html [retrieved: 15.06.2012]
Google Scholar

Bankowość online i obrót bezgotówkowy, http://www.finanse.gospodarka.pl [retrieved 25.01.2013]
Google Scholar

Brzozowska-Poniedzielska I. (2011), Badania marketingowe jako narzędzie identyfikacji czynników przewagi konkurencyjnej na tynku detalicznych usług bankowych, unpublished doctoral thesis, SGH, Warsaw
Google Scholar

Cegera P. (2012), Nowości w bankach, Rzeczpospolita, 05.01.2012
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.4103/2278-330X.96490

Deutsche Bank Research, http://www.dbresearch.com/PROD/DBR-rNTERNET-EN-PROD000 [retrieved: 21.06.2012]
Google Scholar

Dolecki S. (2011), Bankowość mobilna, Raport Horyzonty Bankowości 2011, "Bank", nr 5
Google Scholar

Grzegorczyk W. (2004), Marketing bankowy, Oficyna Wydawnicza Branta, Łódź-Bydgoszcz
Google Scholar

Grzegorczyk W., Sibińska A., Krawiec W. (2009), Funkcjonalność stron internetowych banków a zachowania nabywców na rynku usług bankowych, Wydawnictwo UŁ, Łódź
Google Scholar

Informacja o kartach płatniczych - I kwartał 2011 r. (2011), http://www.nbp.pl/systemplatniczy/karty/q_01_201l.pdf [retrieved: 10.06.2012]
Google Scholar

ING Securities portal, Sektor bankowy w Polsce, http://www.ingsecurities.pl/main_search.xml [retrieved: 15.06.2012]
Google Scholar

Jak się w Polsce kształtuje liczba banków i placówek bankowych, http://www.automatykabankowa.pl/jak-w-polsce-ksztaltuje-sie-liczba-bankomatow-i-placowek-bankowych/ [retrieved: 25.01.2013]
Google Scholar

Kieżel M. (2011), Rozwój kart zbliżeniowych w kontekście potrzeb klientów banków detalicznych, Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą, nr 50
Google Scholar

Kochalska H. (2010), Odradzają się placówki bankowe, Portal eGospodarka, http://www.finanse.egospodarka.pl/56408,Odradzaja-sie-placowki-bankowe,1,48,1.html [retrieved: 15.06.2012]
Google Scholar

Kochalska H. (2011), Liczba bankomatów w Polsce znowu rośnie, Portal eGospodarka, http://www.finanse.egospodarka.pl/60673,Liczba-bankomatow-w-Polsce-znowu-rosnie,1,48,1.html, [retrieved: 19.06.2012]
Google Scholar

NBP Portal, http://www.nbpportal.pl/np/-bloki/fmanse/gusobankach [retrieved: 19.08.2011]
Google Scholar

Piocha S., Radlińska K, (2006), Konkurencja i konkurencyjność sektora banków komercyjnych, Zeszyty Naukowe Politechniki Koszalińskiej, nr 2
Google Scholar

Raport o sytuacji banków w 2007 roku, 2008 roku i 2010 roku, KNFiU, http://www.knf.gov.pl/Images/Banki [retrieved: 17.06.2012]
Google Scholar

Raport o sytuacji banków w 2009 roku (2010), UKNF, Warsaw
Google Scholar

Raport o sytuacji ekonomicznej banków - Banki 2010, (2011), http://www.wib.org.pl/container/wydawnictwa/Raport_2010-strona.pdf [retrieved: 20.06.2013]
Google Scholar

Raport UKNF, Usługi bankowości elektronicznej dla klientów detalicznych. Charakterystyka i zagrożenia, Warsaw 2010, http://www.knf.gov.pl/Images/Raport_Bankowosc_elektroniczna_tcm75-24666.pdf [retrieved: 19.06.2012]
Google Scholar

Reda Z. (2011), Polisa z bankowego okienka, Rzeczpospolita, 06.10.2011
Google Scholar

Rośnie stopień ubankowienia Polaków, (2010), 24finanse Dziennik Finansowy, http://24finanse.pl/2010/01/rosnie-stopien-ubankowienia-polakow/ [retrieved: 19.11.2011]
Google Scholar

Rośnie zaufanie do banków (2011), Polski Portal Finansowy Bakier.pl, http://www.bankier.pl/wiadomosc/Rosnie-zaufanie-do-bankow-w-Polsce-2299350.html [retrieved: 13.09.2011]
Google Scholar

Rozwój systemu finansowego w Polsce w 2010 r. (2012), NBP Portal, http://www.nbp.pl/systemfinansowy/rozwoj2010.pdf [retrieved: 15.06.2012]
Google Scholar

Samcik M. (2012), Bank dorzuci do oferty dla firm biały wywiad gospodarczy, "Gazeta Wyborcza", 27.01.2012
Google Scholar

Sliperski M. (2001), Bankassurance w Unii Europejskiej i w Polsce, "Zarządzanie i Finanse", Warszawa
Google Scholar

Machtyłowicz H. (2012), Z palcem do banku, "Bank", nr 11
Google Scholar

Świecka B., (2008), Bankowość elektroniczna, CeDeWu, Warszawa
Google Scholar

Tarabasz A., (2012), Komunikacja z klientem za pośrednictwem Internetu na przykładzie wybranych banków, unpublished doctoral thesis, UŁ, Łódź
Google Scholar

Twaróg E., (2012), Rekordowy rok bankowej reklamy, Portal Puls Biznesu, http://www.pb.pl/2538867,65723,rekordowy-rok-bankowej-reklamy [retrieved 15.06.2012]
Google Scholar

Zasuń R., (2012), Co trzeci klient nie ufa bankom, "Gazeta Wyborcza", 30.05.2012
Google Scholar

Opublikowane

2013-01-01

Jak cytować

Grzegorczyk, W. (2013). Działania marketingowe banków w Polsce – próba oceny. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, (287), 131–143. https://doi.org/10.18778/0208-6018.287.11

Numer

Dział

Artykuł