Awareness and Self-Awareness
DOI:
https://doi.org/10.18778/1899-2226.13.1.22Keywords:
insurance, self-avarenessAbstract
There is a term ‘self-avareness’ in the literature of insurance and opinion on the insurance market. On the base of the insurance data it is concluded that Poles hale a low level of awareness. The level increases when random event occurs. The aim of his article is an attempt to define a term ‘self-awareness’ and point its connection with life and property insurances.References
Amstrong D.M., Czym jest świadomość, „Studia Psychologiczne” 1969, vol. XXVII/1.
Google Scholar
Bariery rozwoju polskiego rynku ubezpieczeń, red. W. Sułkowska, Zakamycze, Kraków 2000.
Google Scholar
Burchat A., Badanie świadomości ubezpieczeniowej Polaków, Dziennikarska Akademia Ubezpieczeniowa, Warszawa 2006 (masz.).
Google Scholar
Co Polacy wiedzą i myślą o ubezpieczeniach? Wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie PUNU przez Instytut ARC Rynek i opinia, „Prawo. Ubezpieczenia. Reasekuracja” 2000, nr 7–8.
Google Scholar
Gałuszecki J., P. Rzmidło, Ocena predyspozycji do wykonywania zawodu pilota w oparciu o test świadomości sytuacyjnej, „Diagnostyka” 2008, nr 1.
Google Scholar
Grabiec A., Studenci szkól wyższych o ubezpieczeniach na życie, „Wiadomości Ubezpieczeniowe” 2004, nr 1–2.
Google Scholar
Maruszewski T., Świadomość, pamięć operacyjna i emocje, „Studia Psychologiczne” 2007, vol. 45, z. 1.
Google Scholar
Meszysz-Handschke A., Świadomość wyborów, „Wiadomości Ubezpieczeniowe” 2002, nr 7–8.
Google Scholar
Pazio N.M., A. Formanowska, Struktura świadomości ubezpieczeniowej w świetle badań, „Wiadomości Ubezpieczeniowe” 2002, nr 3–4.
Google Scholar
Piercieniak A., Ocena poziomu wiedzy ubezpieczeniowej społeczeństwa, „Wiadomości Ubezpieczeniowe” 2000, nr 5–6.
Google Scholar
Słownik psychologiczny, red. W. Szewczuk, Wiedza Powszechna, Warszawa 1985.
Google Scholar
Smyczek S., Modele zachowań konsumentów na rynku usług finansowych, PNAE, Katowice 2007.
Google Scholar
Szromnik A., Rynek ubezpieczeniowy. Społeczne problemy kształtowania i funkcjonowania, Kraków 2001.
Google Scholar
Szumlicz T., Atrybuty świadomości i przezorności ubezpieczeniowej, „Rozprawy Ubezpieczeniowe” 2007, z. 1.
Google Scholar
Tomaszek P., Klienci polis na życie 1998–2001, „Marketing w Praktyce” 2002, nr 7.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/3.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.