Uczciwość i otwartość jako wartości współczesnego nauczyciela akademickiego
DOI:
https://doi.org/10.18778/1899-2226.20.1.04Słowa kluczowe:
-Abstrakt
-Bibliografia
Arystoteles, Dzieła Wszystkie, Etyka Eudemejska, Księga VII, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996, tom 6.
Google Scholar
Giddens A., Socjologia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
Google Scholar
Gitomer J., Turkusowa książeczka zaufania. Jak je zdobyć, wzmacniać i utrzymać, by stać się zaufanym doradcą w biznesie i w życiu, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa 2011.
Google Scholar
Hofstede G., Kultury i organizacje, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000.
Google Scholar
Ilustrowany Słownik Języka Polskiego, red. E. Sobol, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
Google Scholar
Jeremus A., Nowoczesny wizerunek nauczyciela akademickiego [w:] Nauczyciel akademicki jako ogniwo jakości kształcenia, red. K. Jankowski, B. Sitarska, C. Tkaczuk, Akademia Podlaska, Siedlce 2003.
Google Scholar
Kodeks Etyki Nauczyciela Akademickiego Uniwersytetu Gdańskiego, http://arch.ug.edu.pl/pl/dz_org/prawo/us/2007/zal40u07a.htm.
Google Scholar
Kozak A., Zatrzymać pracownika poprzez kształtowanie kultury organizacyjnej, www.irb.pl/wiedza-dla-biznesu/zatrzymac-pracownika-poprzez-ksztaltowanie-kultury-organizacyjnej/.
Google Scholar
Koźmiński A.K., D. Jemielniak, Zarządzanie od podstaw, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
Google Scholar
Lachowski S., Droga ważniejsza niż cel, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa 2012.
Google Scholar
Malorny I., Wizerunek współczesnego nauczyciela – implikacje praktyczne jakości kształcenia w zawodzie [w:] W obliczu nowych wyzwań. Dylematy młodej kadry akademickiej, red. M. Kulesza, M. Kafar, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010.
Google Scholar
Palmer R.E., Przywództwo doskonałe, Wolters Kluwer business, Warszawa 2010.
Google Scholar
Putnam R.D., Samotna gra w kręgle. Upadek i odrodzenie wspólnot lokalnych w Stanach Zjednoczonych, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
Google Scholar
Ryan L.V., Wyzwania moralne w czasach transformacji gospodarczej, „Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny” 1996, vol. 58, nr 1.
Google Scholar
Rybak M., Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
Google Scholar
Shockley-Zalabak P., K. Ellis, R. Cesaria, Building the High-Trust Organization, John Wiley & Sons, IABC Research Foundation, 2010.
Google Scholar
Słownik 100 tysięcy potrzebnych słów, red. J. Bralczyk, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
Google Scholar
Słownik Języka Polskiego, PWN, http://sjp.pwn.pl.
Google Scholar
Stachewicz K., Aksjologia prawdy i uczciwości. Krótkie wprowadzenie w problematykę [w:] Prawda i uczciwość w życiu publicznym, red. R. Wiśniewski, Towarzystwo Naukowe w Toruniu, Toruń 2014.
Google Scholar
Stachowicz-Stanusch A., Potęga wartości. Jak zbudować nieśmiertelną firmę, Helion Gliwice 2007.
Google Scholar
Sztompka P., Trauma wielkiej zmiany. Społeczne koszty transformacji, Instytut Studiów Politycznych Polskiej Akademii Nauk, Warszawa 2000.
Google Scholar
Śnieżyński M., O autorytecie nauczyciela akademickiego, www.wsp.krakow.pl/konspekt/konspekt3/sniezynski.html.
Google Scholar
Świątek-Barylska I., Lojalność pracowników współczesnych organizacji. Istota i elementy składowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013.
Google Scholar
Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2012 r., poz. 572 z późn. zm.).
Google Scholar
von Weltzien Hoivik H., Accessing, Managing and Sustaining Moral Values in Organizations: A Case Study [w:] Moral Leadership in Action. Building and Sustaining Moral Competence in European Organizations, red. H. von Weltzien Hoivik, Edward Elgar Publishing, Cheltenham 2003.
Google Scholar