Motywacje przy podejmowaniu studiów wyższych ekonomicznych

Autor

  • Wojciech Jarecki Uniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Katedra Zarządzania Kapitałem Ludzkim image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.18778/1899-2226.18.3.11

Słowa kluczowe:

qualifications, knowledge, studying

Abstrakt

Higher education should enable students to raise their qualifications, and particularly acquire new knowledge, develop their interests, or learn to think critically. As for economics students, tertiary education should provide them with opportunity to find and follow their career path. Having this in mind, the author of the present paper discusses factors contributing to economics students' involvement in raising their qualifications. The main aim is to state why they have become less involved in doing so, and particularly in acquiring new knowledge.

Bibliografia

Blaug M., The Empirical Status of Human Capital Theory: A Slightly Jaundiced Survey, „Journal of Economic Literature” 1976, No. 14.
Google Scholar

Chapman B., Conceptual Issues and the Australian Experience with Income Contingent Charge for Higher Education, „The Economic Journal” 1997, Vol. 107, No. 442.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1111/j.1468-0297.1997.tb00039.x

Die Wirtschaftliche und soziale Lage der Studierenden in der Bundesrepublik Deutschland 2006, Bundesministerium fuer Bildung und Forschung, Bonn–Berlin 2007.
Google Scholar

GUS, Aktywność ekonomiczna ludności Polski w latach 2010-2012, Warszawa 2014.
Google Scholar

GUS, Struktura wynagrodzeń według grup zawodów w 2012 roku, Warszawa 2014.
Google Scholar

GUS, Ścieżki edukacyjne Polaków, Warszawa 2005.
Google Scholar

GUS, Szkoły wyższe i ich finanse w 2009-2013, Warszawa 2010-2014.
Google Scholar

GUS, Wybory ścieżki kształcenia a sytuacja zawodowa Polaków, Warszawa 2013.
Google Scholar

Jarecki W., Szacowanie kosztów i efektów kształcenia ekonomicznego na poziomie wyższym, „Rozprawy i Studia”, t. 789, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2011.
Google Scholar

Liberska B., Problemy efektywności kształcenia wyższego, PWN, Warszawa 1974.
Google Scholar

Musgrave R.A., P.B. Musgrave, Public Finance in Theory and Practice, McGraw Hill, New York 1989.
Google Scholar

Oleksyn T., Praca i płaca w zarządzaniu, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa 1997.
Google Scholar

Ostrowska E., Ryzyko inwestycyjne. Identyfikacja i metody oceny, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1999.
Google Scholar

Polańska A., Uczenie studentów krytycznego (koncepcyjnego) myślenia priorytetowym zadaniem dydaktyki szkoły wyższej, WSAiB, 2008, http://www.wsaib.pl/files/dziekanat/Uczenie%20_krytycznego_myslenia.doc
Google Scholar

Słownik języka polskiego, t. III, PWN, Warszawa 1981.
Google Scholar

Thurow L., Investment in Human Capital, Wadsworth, Belmont, California 1970.
Google Scholar

Wolter S.C., B. Weber, Bildungsrendite - ein zentraler oekonomischer Indykator des Bildungswesens, „Das Magazin fuer Wirtschaftspolitik“ 2005, No. 10.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2015-09-01

Jak cytować

Jarecki, W. (2015). Motywacje przy podejmowaniu studiów wyższych ekonomicznych. Annales. Etyka W Życiu Gospodarczym, 18(3), 133–141. https://doi.org/10.18778/1899-2226.18.3.11

Numer

Dział

Artykuł