Etyka w sprzedaży produktów finansowych

Autor

  • Przemysław Sałek Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Katedra Ekonomii i Polityki Gospodarczej image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.18778/1899-2226.18.1.08

Słowa kluczowe:

ethics, selling financial products, banks

Abstrakt

The author examines the existence of unethical behaviour of the employees of financial institutions. This paper is based on studies carried out with the aid of the ‘mystery shopper’ method in Warsaw. Based on the survey, the author wanted to check whether a client is well informed about the real costs of credit and whether a client is asked for an opinion about credit insurance. The outcomes have been compared with the findings of Robert Rogowski published in ʿThe moral dimension of the economic crisis’.

Bibliografia

Dembinski P.H., Finanse po zawale. Od euforii finansowej do gospodarczego ładu, Wyd. Studio Empik, Warszawa 2011.
Google Scholar

Guth W., Etyka w biznesie [w:] Etyka w biznesie, red. P.M. Minus, Wyd. PWN, Warszawa 1998.
Google Scholar

Klimczak B., Konflikt interesu [w:] Etyka i ekonomia, red. B. Klimczak, A. Lewicka-Strzałecka, PTE, Warszawa 2007, s. 67-75.
Google Scholar

Mendyk I., Etyczne dylematy zarządzania zasobami ludzkimi. W poszukiwaniu przyczyn nieetycznych zachowań [w:] Etyka a jakość i efektywność w organizacji, red. E. Skrzypek, Wyd. UMCS, Lublin 2010, s. 180-190.
Google Scholar

Rogowski R., Etos sprzedawców usług finansowych w dobie kryzysu [w:] Moralny wymiar kryzysu ekonomicznego, red. J. Filek, Fundacja Biblioteki UE w Krakowie, Kraków 2010, s. 198-207.
Google Scholar

Sosenko K., Kwestie zastosowania etyki w ekonomii [w:] Etyka biznesu, red. J. Dietl, W. Gasparski, Wyd. PWN, Warszawa 1997, s. 273-289.
Google Scholar

Węcławski J., Etyczne i społeczne aspekty kryzysu finansowego [w:] Bankowość a kryzys na rynkach finansowych, red. J. Janc, Wyd. UE, Poznań 2010.
Google Scholar

Williamson E., Ekonomiczne instytucje kapitalizmu, Wyd. PWN, Warszawa 1998.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2015-02-01

Jak cytować

Sałek, P. (2015). Etyka w sprzedaży produktów finansowych. Annales. Etyka W Życiu Gospodarczym, 18(1), 95–101. https://doi.org/10.18778/1899-2226.18.1.08

Numer

Dział

Artykuł