Szanse i ograniczenia stosowania strategii CSR w polskich przedsiębiorstwach

Autor

DOI:

https://doi.org/10.18778/1899-2226.15.25

Słowa kluczowe:

ethics, corporate social responsibility, CSR

Abstrakt

The topic of the article is the perspectives of CSR in Polish companies. The article contains the definition of corporate social responsibility, the state and dynamics of ethical reporting and the factors that can influence the dynamics of CSR in Poland – both in a favourable and adverse way.

Bibliografia

Adamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2009.
Google Scholar

Bem-Kozieł K., CSR a efektywność pracy [w:] Społeczna odpowiedzialność biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach, red. M. Bąk, W. Kulawczuk, Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym, Warszawa 2008.
Google Scholar

Blowfield M., A. Murray, Corporate Responsibility a Critical Introduction, Oxford University Press, 2008, s. 24-36.
Google Scholar

Filek J., Przeszkody w uetycznianiu gospodarki polskiej [w:] Etyczny wymiar przekształceń gospodarczych w Polsce, red. A. Węgrzecki, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 1996, s. 49-55.
Google Scholar

Filek J., Przyczyny małego zainteresowania ideą CSR w Polsce [w:] Społeczna odpowiedzialność biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach, red. M. Bąk, W. Kulawczuk, Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym, Warszawa 2008.
Google Scholar

Główny Urząd Statystyczny, Bank Danych Lokalnych, http://www.stat.gov.pl
Google Scholar

Paliwoda-Matiolańska A., Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2009.
Google Scholar

Peszko A., Podstawy zarządzania organizacjami, Uczelniane Wydawnictwa Naukowo Dydaktyczne AGH, Kraków 2005.
Google Scholar

Program „Podziel się Posiłkiem”, http://www.podzielsieposilkiem.pl/index.php?Pages&MenuId=51
Google Scholar

Sójka J., Etyczna refleksja nad gospodarką polską. Szanse i zagrożenia, w: Etyczne aspekty bogacenia się i ubóstwa, red. A. Węgrzecki, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2003.
Google Scholar

Wiigelt K., C. Camerer, Reputation and Corportate Strategy: A Review of Recent Theory and Applications, „Strategic Management Journal” 1998, vol. 9, nr 5.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1002/smj.4250090505

Pobrania

Opublikowane

2012-01-01

Jak cytować

Codogni, I. (2012). Szanse i ograniczenia stosowania strategii CSR w polskich przedsiębiorstwach. Annales. Etyka W Życiu Gospodarczym, 15, 281–294. https://doi.org/10.18778/1899-2226.15.25

Numer

Dział

Artykuł