Szanse i ograniczenia stosowania strategii CSR w polskich przedsiębiorstwach
DOI:
https://doi.org/10.18778/1899-2226.15.25Słowa kluczowe:
ethics, corporate social responsibility, CSRAbstrakt
The topic of the article is the perspectives of CSR in Polish companies. The article contains the definition of corporate social responsibility, the state and dynamics of ethical reporting and the factors that can influence the dynamics of CSR in Poland – both in a favourable and adverse way.Bibliografia
Adamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2009.
Google Scholar
Bem-Kozieł K., CSR a efektywność pracy [w:] Społeczna odpowiedzialność biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach, red. M. Bąk, W. Kulawczuk, Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym, Warszawa 2008.
Google Scholar
Blowfield M., A. Murray, Corporate Responsibility a Critical Introduction, Oxford University Press, 2008, s. 24-36.
Google Scholar
Filek J., Przeszkody w uetycznianiu gospodarki polskiej [w:] Etyczny wymiar przekształceń gospodarczych w Polsce, red. A. Węgrzecki, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 1996, s. 49-55.
Google Scholar
Filek J., Przyczyny małego zainteresowania ideą CSR w Polsce [w:] Społeczna odpowiedzialność biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach, red. M. Bąk, W. Kulawczuk, Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym, Warszawa 2008.
Google Scholar
Główny Urząd Statystyczny, Bank Danych Lokalnych, http://www.stat.gov.pl
Google Scholar
Paliwoda-Matiolańska A., Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2009.
Google Scholar
Peszko A., Podstawy zarządzania organizacjami, Uczelniane Wydawnictwa Naukowo Dydaktyczne AGH, Kraków 2005.
Google Scholar
Program „Podziel się Posiłkiem”, http://www.podzielsieposilkiem.pl/index.php?Pages&MenuId=51
Google Scholar
Sójka J., Etyczna refleksja nad gospodarką polską. Szanse i zagrożenia, w: Etyczne aspekty bogacenia się i ubóstwa, red. A. Węgrzecki, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2003.
Google Scholar
Wiigelt K., C. Camerer, Reputation and Corportate Strategy: A Review of Recent Theory and Applications, „Strategic Management Journal” 1998, vol. 9, nr 5.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1002/smj.4250090505
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.