Animacja czasu wolnego w nadmorskich hotelach w Polsce jako sposób podnoszenia konkurencyjności oferty wypoczynkowej

Autor

  • Agnieszka Białożyńska absolwentka turystyki i rekreacji, studentka I roku studiów magisterskich „turystyka przyrodnicza” Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Wydziału Medycyny Weterynaryjnej i Nauk o Zwierzętach.

DOI:

https://doi.org/10.18778/2544-7440.01.01

Słowa kluczowe:

rekreacja, czas wolny, animacja czasu wolnego, hotel

Abstrakt

Wielu współczesnych turystów, wybierając hotel jako miejsce swojego zakwaterowania w czasie urlopowo-wakacyjnym, kieruje się zakresem oferowanych usług dodatkowych. Pragnie bowiem dobrze zagospodarować czas wolny swój i swoich najbliższych. Wybierając odpowiedni obiekt klient ma świadomość, że ten zakres usług będzie optymalnie dostosowany do jego potrzeb. Taką właśnie funkcję mają spełniać programy animacyjne proponowane także w polskich nadmorskich hotelach. W przypadku rodzimych warunków klimatycznych, kreując taki program, należy zawsze uwzględnić nagłe załamanie pogody i potrzebę przygotowania zajęcia pod dachem. Autorka artykułu, zainteresowana tematyką hotelarstwa, podjęła próbę sprawdzenia czy, w jakim zakresie i dla kogo tworzone są programy animacyjne w wybranych nadmorskich hotelach województwa pomorskiego i zachodniopomorskiego. Interesująca była również kwestia tego, czy dobór zajęć jest determinowany kategorią i wielkością hotelu.

Bibliografia

BĄCZEK J.B., 2011, Animacja w pigułce, Stageman, Warszawa.
Google Scholar

JAKOVLEV Z., KOTESKI C., SERAFIMOVA M., ZEZOVA A., 2015, Entrepreneurship and management of animation in tourism, „Economic Development Journal of the Institute of Eco-nomics”, 1–2, s. 307–320.
Google Scholar

KIEŁBASIEWICZ-DROZDOWSKA I., 2001, Osobowościowe i społeczne uwarunkowania rekreacji, [w:] I. Kiełbasiewicz-Drozdowska, W. Siwiński (red.), Teoria i metodyka rekreacji (zagadnienia podstawowe), Akademia Wychowania Fizycznego, Poznań, s.41–55.
Google Scholar

KOLNY B., 2014, Czas wolny w świetle zrównoważonego rozwoju, „Konsumpcja i Rozwój”, 2(7), s. 28–38.
Google Scholar

KUMANIECKI K., 1974, Słownik łacińsko-polski, Państwowe Wy-dawnictwo Naukowe, Warszawa.
Google Scholar

KUNICKI B.J., 1997, Rekreacja fizyczna, [w:] Z. Krawczyk (red.), Encyklopedia kultury polskiej XX wieku. Kultura fizyczna, sport, Instytut Kultury, Warszawa, s. 83–95.
Google Scholar

LITWICKA P., 2011, Metodyka i technika pracy animatora czasu wol-nego, Proksenia, Kraków.
Google Scholar

MEYER B. (red.), 2015, Obsługa uczestników turystyki i rekreacji. Wybrane aspekty, Difin, Warszawa.
Google Scholar

PIĘTA J., 2008, Pedagogika czasu wolnego, Frel, Warszawa.
Google Scholar

PODWYSOCKA J., 2012, Animator czasu wolnego, Dobry eBook, Kraków.
Google Scholar

RÓŻYCKI P., 2009, Zarys wiedzy o turystyce, Proksenia, Kraków.
Google Scholar

Turystyka w województwie pomorskim w 2016 r., 2017, Urząd Statystyczny w Gdańsku, Gdańsk.
Google Scholar

Turystyka w województwie zachodniopomorskim w 2016 r., 2017, Urząd Statystyczny w Szczecinie, Szczecin.
Google Scholar

WINIARSKI R., 2011, Rekreacja i czas wolny. Studia humanistyczne, Łośgraf, Warszawa.
Google Scholar

http://apartneptun.com/.
Google Scholar

http://blog.soleil-sopot.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://havethotel.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://tristan.com.pl/hotel/.
Google Scholar

http://villadelmar.nadmorze.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://wodnik.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.aquariusspa.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.astorhotel.pl/index.html.
Google Scholar

http://www.bayjonnhotel.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.bryza.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.dolinacharlotty.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.hiltonhotels.com/pl_PL/polska/hilton-gdansk/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.hotelgalion.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.hotelleba.com.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.hotel-lubicz.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.hotelrezydent.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.hotelsenator.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.hotelvestina.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.ikar-plaza.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.lambert-hotel.pl/pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.messawladyslawowo.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.neptunhotel.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.royalpark.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.sheraton.pl/sopot/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.skal-hotel.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.sofitel.com/gb/hotel-3419-sofitel-grand-sopot/index.shtml; luty 2017.
Google Scholar

https://diunehotel.pl/; luty 2017.
Google Scholar

https://hotelwieniawa.com/.
Google Scholar

https://jantarspa.pl/; luty 2017.
Google Scholar

https://marinehotel.pl/; luty 2017.
Google Scholar

https://www.hotelskipper.pl/; luty 2017.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2017-12-30

Jak cytować

Białożyńska, A. (2017). Animacja czasu wolnego w nadmorskich hotelach w Polsce jako sposób podnoszenia konkurencyjności oferty wypoczynkowej. Warsztaty Z Geografii Turyzmu, 8(1), 9–14. https://doi.org/10.18778/2544-7440.01.01