Dydaktyka – między filozofią a polityką

Autor

  • Jacek Moroz
  • Janina Świrko-Pilipczuk
  • Oskar Szwabowski

DOI:

https://doi.org/10.18778/1689-4286.36.01

Bibliografia

Bednarek, Joanna, 2012, Polityka poza formą. Ontologiczne uwarunkowania poststrukturalistycznej filozofii polityki, Poznań: Wydawnictwo Poznańskie.
Zobacz w Google Scholar

Bielicka-Prus, Joanna, 2014, Po co nam autoetnografia? Krytyczna analiza autoetnografia jako metody badawczej, Przegląd Socjologii Jakościowej, 10 (3), ss. 76-95, dostępny w internecie: www.przegladsocjologiijakosciowej.org
Zobacz w Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/1733-8069.10.3.04

Bonefeld, Werner, 2012, Przedmowa do wydania polskiego. Uwspólnianie i niepewność [w;] Warner Bonefeld (red.), Pisma rewolucyjne w polityce postpolitycznej, Poznań: Bractwo Trojka, ss. 6-12.
Zobacz w Google Scholar

Chang, Heewon; Ngunjiri, Wambura, Fight; Hernandez, C. Kathy-Ann, 2013, Collaborative Autoethnography, Walnut Creek, Kalifornia: Left Coast Press.
Zobacz w Google Scholar

Clought, Ticineto, Patricia, 2000, Comments on Setting Criteria for Experimental Writing, Qualitative Inquiry, 6 (2), ss. 278-291.
Zobacz w Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1177/107780040000600211

Dahlberg, Gunilla; Moss, Peter; Pence, Alan, 2013, Poza dyskursem jakości w instytucjach wczesnej edukacji i opieki. Język oceny, tłum. Katarzyna Gawlicz, Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
Zobacz w Google Scholar

D'Host, Florelle; Lewis, E. Tyson, 2015, Exhausting the fatigue university: in search of a biopolitics of research, Ethics and Education, 10 (1), ss. 49-60.
Zobacz w Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1080/17449642.2014.998023

Ellis, Carolyn, 2004, The ethnographic I: a methodological novel about autoenthnography, Walnut Creek, CA: AltaMira Press.
Zobacz w Google Scholar

Gawlicz, Katarzyna, 2014, Dziecko jako obywatel? Analiza podstawy programowej i wybranych programów wychowania przedszkolnego [w:] Katarzyna Gawlicz, Paweł Rudnicki, Marcin Starnawski, Tomasz Tokarz (red.), Demokracja i edukacja. Dylematy, diagnozy, doświadczenia, Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, ss. 129-153.
Zobacz w Google Scholar

Giroux, A. Henry, Witkowski, Lech, 2010, Edukacja i sfera publiczna. Idea i doświadczenia pedagogiki radykalnej, Kraków: Impuls.
Zobacz w Google Scholar

Giroux, Henry A., 2016, Toward a Politics of Revolt and Disruption Higher Education in Dengerous Times, The Radical Imagine-Nation, Journal of Public Pedagogy, 1, ss. 19-40.
Zobacz w Google Scholar

Gloviczki, Peter Joseph, 2016, Memory, Presence, and Time: An Autoethnographic Postcart, Humanity & Society, 40 (1), ss.112-113.
Zobacz w Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1177/0160597615609956

Gołębniak, Dorota, 2014, O „upedagogicznianiu” szkoły poprzez akademicki dyskurs edukacyjny: ku autoetnografii, Forum Oświatowe, 2 (52), ss. 147-169. Pobrane z: http://forumoswiatowe.pl/index.php/czasopismo/article/view/279
Zobacz w Google Scholar

Guatari, Felix; Negri, Toni, 1990, Communist Like Us, New Space of Liberty, New Lines of Alliance, tłum. Michael Ryan, Nowy Jork: Semiotext(e).
Zobacz w Google Scholar

Hold, L. Nicolas, 2003, Representation, Legitimation, and Autoethnography: An Autoethnographic Writing Story, International Journal of Qualitative Methods, 2 (1), ss. 18-28.
Zobacz w Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1177/160940690300200102

Kacperczyk, Anna, 2014, Autoetnografia - technika, metoda, nowy paradygmat? O metodologicznym statusie autoetnografii, Przegląd Socjologii Jakościowej, 10 (3), ss. 32-74, dostępny w internecie: http://www.przegladsocjologiijakosciowej.org/index_pl.php.
Zobacz w Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/1733-8069.10.3.03

Kępa, Ewa, 2014, Autoetnografia nie wzięła się znikąd, Parezja, 1, ss. 79-89.
Zobacz w Google Scholar DOI: https://doi.org/10.15290/parezja.2014.01.08

Klus-Stańska, Dorota, 2010, Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Zobacz w Google Scholar

Konarzewski, Krzysztof, 2004, Przedmowa [w:] Krzysztof Konarzewski (red.), Sztuka Nauczania. Szkoła, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, ss. 9-12.
Zobacz w Google Scholar

Kowzan, Piotr, Zielińska, Małgorzata, Kleina-Gwizdała, Agnieszka, Prusinowska, Magdalena, 2015, „Nie zostaje mi czasu na pracę naukową”. Warunki pracy osób ze stopniem doktora, zatrudnionych na polskich uczelniach. Raport NOU, Gdańsk, Bydgoszcz, Warszawa: Nowe Otwarcie Uniwersytetu.
Zobacz w Google Scholar

Kwiek, Marek et. al., 2016, Projekt założeń od ustawy: Prawo o szkolnictwie wyższym, Poznań: UAM.
Zobacz w Google Scholar

Lewis, E. Tyson, 2013, On Study. Giorgio Agamben and educational potentiality, Nowy Jork, Londyn: Routledge.
Zobacz w Google Scholar DOI: https://doi.org/10.4324/9780203069622

Prendergast, Monica, 2011, in exile/in flight: Two Poems From a Poetic Autoethnography of Academic Banishment, Critical Studies <-> Critical Methodologie, 11 (3), 303-305.
Zobacz w Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1177/1532708611409547

Sparkes, C. Andrew, 2000, Autoethnography and Narratives of Self: Reflection on Criteria in Action, Sociology of Sport, 17, ss. 21-43.
Zobacz w Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1123/ssj.17.1.21

Standing, Guy, 2014, Prekariat. Nowa niebezpieczna klasa, tłum. Krzysztof Czarnecki, Paweł Kaczmarski, Mateusz Karolak, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Zobacz w Google Scholar

Standing, Guy, 2015, Karta Prekariatu, tłum. Piotr Juskowiak, Paweł Kaczmarski, Maciej Szlinder, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Zobacz w Google Scholar

Zamojski, Piotr, 2009, Ideologiczne wymiary procesu kształcenia a zakres problemowy dydaktyki [w:] Lucyna Hurło, Dorota Klus-Stańska, Majka Łojko (red.), Paradygmaty współczesnej dydaktyki, Kraków: Impuls, ss. 124-134.
Zobacz w Google Scholar

Zamojski, Piotr, 2011, Uniwersytet jako sfera publiczna – wprowadzenie do projektu interwencji, Rocznik Pedagogiczny, 34, ss. 51-67.
Zobacz w Google Scholar

Zarębski, Tomasz, 2015, Zmieńmy uniwersytet w lepszą fabrykę, Teraźniejszość-Człowiek-Edukacja, 18 (2), ss. 133-147.
Zobacz w Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2017-03-30

Jak cytować

Moroz, J., Świrko-Pilipczuk, J., & Szwabowski, O. (2017). Dydaktyka – między filozofią a polityką. Hybris, 36(1), I-XVII. https://doi.org/10.18778/1689-4286.36.01