RENTOWNOŚĆ FIRM RODZINNYCH W WOJEWÓDZTWIE WIELKOPOLSKIM

Autor

  • Artur Stefański Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu Wydział Finansów i Bankowości

Słowa kluczowe:

firmy rodzinne, rentowność

Abstrakt

Celem artykułu jest ocena rentowności firm rodzinnych województwa wielkopolskiego z sektora MSP.

Rentowność firm rodzinnych będzie porównana z firmami nierodzinnymi działającymi w tych samych branżach, czemu towarzyszą hipotezy, że rentowność sprzedaży firm rodzinnych jest niższa od rentowności firm nierodzinnych (H1) oraz, że rentowność kapitałów własnych firm rodzinnych jest niższa niż pozostałych podmiotów (H2). W analizie uwzględniono również czas trwania firm rodzinnych, czemu z kolei towarzyszy hipoteza, że rentowność firm rodzinnych jest wprost proporcjonalna do czasu ich trwania (H3).

Analiza oparta jest na danych z 447 firm rodzinnych, obejmuje wyniki finansowe z roku 2010.

W badanej populacji dominują firmy rentowne, nierentownych było 49 podmiotów, tj. około 11% populacji.

Wyniki badania pozwalają na potwierdzenie hipotez H2 i H3, tylko hipoteza H1 nie może zostać zweryfikowana pozytywnie.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Pobrania

Opublikowane

2014-02-18

Jak cytować

Stefański, A. (2014). RENTOWNOŚĆ FIRM RODZINNYCH W WOJEWÓDZTWIE WIELKOPOLSKIM. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2(300). Pobrano z https://czasopisma.uni.lodz.pl/foe/article/view/113

Numer

Dział

Finanse

Podobne artykuły

1 2 3 4 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.