Społeczna odpowiedzialność jako metoda doskonalenia działalności małych i średnich przedsiębiorstw

Autor

  • Piotr Rogala Akademia Ekonomiczna, Wrocław

DOI:

https://doi.org/10.18778/1899-2226.12.1.13

Słowa kluczowe:

Social Corporate Responsibility, continuous improvement, Total Quality Management, small and medium-sized companies

Abstrakt

The rule of Continuous Improvement is one of the pillars of the concept of Total Quality Management. It states that one should continuously seek the sources of arising problems and eliminate or minimize them. The article presents a method of implementing the concept of Corporate Social Responsibility based on the above rule and afterwards it identifies the most important advantages of using the rule. The article also stresses its usefulness in the area of Small and Medium-sized Companies.

Bibliografia

Corporate Social Responsibility Vademecum (materiał powielany).
Google Scholar

Kietliński K., V.M. Reyes, T. Oleksyn, Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
Google Scholar

Kume K., TQM Promotion Giude Book, Japanese Standards Association, Tokio 1996.
Google Scholar

Skrzypek E., Jakość i efektywność, Wyd. UMCS, Lublin 2000.
Google Scholar

Zarządzanie przez jakość. Koncepcje, metody, studia przypadków, red. E. Konarzewska Gubała, Wyd. AE, Wrocław 2003.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2009-05-15

Jak cytować

Rogala, P. (2009). Społeczna odpowiedzialność jako metoda doskonalenia działalności małych i średnich przedsiębiorstw. Annales. Etyka W Życiu Gospodarczym, 12(1), 129–134. https://doi.org/10.18778/1899-2226.12.1.13

Numer

Dział

Artykuł