Społeczna odpowiedzialność jako metoda doskonalenia działalności małych i średnich przedsiębiorstw
DOI:
https://doi.org/10.18778/1899-2226.12.1.13Słowa kluczowe:
Social Corporate Responsibility, continuous improvement, Total Quality Management, small and medium-sized companiesAbstrakt
The rule of Continuous Improvement is one of the pillars of the concept of Total Quality Management. It states that one should continuously seek the sources of arising problems and eliminate or minimize them. The article presents a method of implementing the concept of Corporate Social Responsibility based on the above rule and afterwards it identifies the most important advantages of using the rule. The article also stresses its usefulness in the area of Small and Medium-sized Companies.Bibliografia
Corporate Social Responsibility Vademecum (materiał powielany).
Google Scholar
Kietliński K., V.M. Reyes, T. Oleksyn, Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
Google Scholar
Kume K., TQM Promotion Giude Book, Japanese Standards Association, Tokio 1996.
Google Scholar
Skrzypek E., Jakość i efektywność, Wyd. UMCS, Lublin 2000.
Google Scholar
Zarządzanie przez jakość. Koncepcje, metody, studia przypadków, red. E. Konarzewska Gubała, Wyd. AE, Wrocław 2003.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.