Диалог с абсурдом. Заметки о драматургии Михаила Волохова
DOI:
https://doi.org/10.18778/1427-9681.07.30Słowa kluczowe:
contemporary Russian drama, absurd, theatre of the Absurd, Martin Esslin, Ionesco, Beckett, VolokhovAbstrakt
The article presents an attempt to describe the oeuvre of the Russian and French playwright and theatre theoretician Mikhail Volokhov in the context of his relation to the Russian theatre of the absurd of the 1920s as well as to the 1950s western model of theatre of the absurd, represented by Samuel Beckett and Eugène Ionesco. The author also discusses Volokhov’s dramatic works in reference to the philosophy of existentialism.
Pobrania
Bibliografia
Марусенков М., Абсурдопедия русской жизни Владимира Сорокина. Заумь, гротеск и абсурд, Санкт-Петербург 2012, с. 204.
Google Scholar
Набоков В., Лекции по русской литературе, Москва 1999, с. 124.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.