Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Hybris
About
About the Journal
Indexing & archiving
Editorial Team
Advisory Board
Statistics
Contact
Archives
Current
Archives
Archives (2021-2001)
For Authors
Submissions
Editorial instructions
Author's declaration
Copyright Notice
Publictaion Fees
Review Process
Journal Policy
Open Access Policy
Privacy Statement
Publication Ethics
Search
Register
Login
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 27 No. 4 (2014)
Vol. 27 No. 4 (2014)
Published:
2014-12-30
Full Issue
PDF (Język polski)
Articles
Critique of the arab mind. Contemporary arab thought in the context of the issues of reason and cognition
Eliza Karczyńska
1-19
PDF (Język polski)
Fragment or the borderlands of philosophy and literature in Emil Cioran’s writings
Patryk Szaj
20-38
PDF (Język polski)
Filozoficzno-religijne założenia i kulturotwórcze aspiracje historii religii Mircei Eliadego
Bogumił Strączek
39-57
PDF (Język polski)
The russian mentality
Marek Styczyński
58-71
PDF
Xenology and xenotopography of Bernhard Waldenfels
Krzysztof M. Maj
72-95
PDF (Język polski)
Tetrad humoral theory seen from the perspective of Bacon’s theory of idols
Agata Janaszczyk
96-120
PDF (Język polski)
Frege and Łukasiewicz on logical values
Hubert Jastrzębski, Szymon Chlebowski
121-135
PDF (Język polski)
Pstryczek w nos Kartezjusza [Katarzyna Gurczyńska-Sady, „Człowiek jako słowo i ciało. W poszukiwaniu nowej koncepcji podmiotu”, Kraków: Universitas, 2014]
Olga Szmidt
136-142
PDF (Język polski)
Jak płeć wpływa na sposób uprawiania badań? O Kobietach (w) nauce [Aleksandra Derra, „Kobiety (w) nauce. Problem płci we współczesnej filozofii nauki i w praktyce badawczej”, Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2013]
Ilona Kachniarz
143-150
PDF (Język polski)
Language
English
Język polski
Make a Submission
Make a Submission
cope
Keywords
Most read
Ideology in Education: The Descriptive, Negative, and Positive Approach on the Example of Selected Views in Catholic and Critical Pedagogy
17
The Trigger Effect: Cognitive Biases and Fake News
15
St. Thomas Aquinas in Ukrainian Orthodox Schools
13
A way of looking at the past as a light for μελέτη θανάτου. A sketch with reference to the thought of Parmenides of Elea (B3)
12
‘Mathematics in its entirety is really geometry’. Gottlob Frege’s view of the foundations of mathematics after the fall of logicist program
12