BADANIE CZYNNIKÓW MOTYWUJĄCYCH ELASTYCZNOŚĆ IMPLEMENTACYJNĄW PRAKTYCE ZAKŁADÓW WYTWÓRCZYCH – METODOLAGIA OCENY
Abstract
Czy możliwe jest wypracowanie uniwersalnych metod dotyczących oceny elastyczności, w tym czy istnieje możliwość zdiagnozowania jakie czynniki motywują wytwórcę do podjęcia takich działań? Częściową lukę w tym zakresie ma wypełnić niniejszy artykuł, którego zasadniczym celem jest opracowanie koncepcji oceny czynników motywujących wytwórcę do podjęcia działań implementacyjnych w myśl koncepcji elastycznej organizacji.
Osiągnięcie celu głównego wymaga sformułowania i zrealizowania określonych celów cząstkowych, stąd nieodzownym jest: a) dyskusja i usystematyzowanie dorobku teoretycznego z zakresu zasobowej szkoły zarządzania strategicznego, co w domyśle autorów pozwoli na przyjęcie - kluczowych z punktu widzenia badań – założeń i definicji, b) opracowanie metodyki pomiaru czynników motywujących producenta do bycia elastycznym w kontekście implementacji danego wyrobu; modelowanie poziomu spełnienia danego czynnika.