Background for the Development of Gastronomy Enterprises in Knowledge-Based Economy
DOI:
https://doi.org/10.18778/0208-6018.287.16Keywords:
food market, management, restaurants, cateringAbstract
The development of gastronomy enterprises is important because in today's world food and beverage companies play an important role in satisfying the changing nutritional needs of consumers. The development of the food service market undoubtedly is related to the social and economic changes taking place in recent years in our country. Once the industrial economy has turned into knowledge-based economy there are not only material assets but also intellectual resources that decide whether a company is able to earn and maintain competitive advantages or not.
Downloads
References
Bugarski B. (2007), Many Happy Return, "Restaurant Hospitality", http://restaurant-hospitality.com/observer/rh_imp_l6680
Google Scholar
Churchil N., Lewis V. (1983), The Five Stages of Small Business Growth, Harvard Business Review
Google Scholar
Głuszek E. (2004), Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, Wyd. AE, Wrocław
Google Scholar
Goltz J. (2012), Why Smali Businesses Fail to Grow, The New York Times 3.12.2012 http://boss.blogs.nytimes.com/2012/04/10/why-small-businesses-fail-to-grow/
Google Scholar
Huff A.S., Floyd S.W., Sherman H.D.. Terjesen S. (2011), Zarządzanie strategiczne, Wydawnictwo JAK, Warszawa
Google Scholar
Johns N., Pine R. (2002), Consumer Behaviour in The Food Services Industry: A Review, "Hospitality Management", No. 21/2/2002
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1016/S0278-4319(02)00008-7
Kim S.Y., Jung T.S., Suh E.H., Hwang H.S. (2006), Customer Segmentation and Strategy Development Based on Customer Lifetime Value. A Case Study, "Expert Systems with Applications", No. 31
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1016/j.eswa.2005.09.004
Knowles T. (2001), Zarządzanie hotelarstwem i gastronomią, PWE, Warszawa
Google Scholar
Kolarz F. (2005), Rola wiedzy w strategii wzrostu firmy, [w:] B. Godziszewski, M. Haffer, M. J. Stankiewicz, Wiedza jako czynnik międzynarodowej konkurencyjności w gospodarce, Towarzystwo Naukowe Organizacji Kierownictwa - Dom Organizatora, Toruń
Google Scholar
Kowrygo B. (2000), Studium wpływu gospodarki rynkowej na sferę żywności i żywienia w Polsce, Wydawnictwo SGGW, Warszawa
Google Scholar
Krajewski K. (2009), Funkcjonowanie MSP w warunkach gospodarki rynkowej i ich możliwości rozwojowe, http://www.medianet.pl
Google Scholar
Lichtarski J., Karaś M. (2003), Pojmowanie przedsiębiorczości i warunkujące ją czynniki, [w:] K. Jaremczuk (red.), Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości - szanse i zagrożenia, Wydawnictwo PWSZ, Tarnobrzeg
Google Scholar
Kwiatkowska E. (2007), Trudna decyzja, "Przegląd Gastronomiczny", nr 10
Google Scholar
Łuczka T. (2001), Kapitał obcy w małym i średnim przedsiębiorstwie. Wybrane aspekty mikro - i makroekonomiczne, PWN, Poznań
Google Scholar
Masłowski A. (2001), Rynek usług gastronomicznych uwarunkowania i kierunki rozwoju, IRWiK, Warszawa
Google Scholar
Piasecki B. (red.) (1999), Ekonomika i zarządzanie małą firmą, PWN, Warszawa-Łódź
Google Scholar
Pugh S.D., Dietz J., Wiley J.W., Brooks S.M. (2002), Driving Services Effectiveness trough Employee-Customer Linkages, "Academy of Management Executive", No 16
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.5465/ame.2002.8951330
Rokita J. (2002), Organizacja ucząca się, Wydawnictwo AE, Katowice
Google Scholar
Sudoł S. (2006), Przedsiębiorstwo. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Zarządzanie przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa
Google Scholar
Wiatrak A. P. (2005), Wiedza i kapitał intelektualny jako źródło nierówności gospodarczych i społecznych, [w:] M. G. Woźniak (red.), Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. Kapitał ludzki i intelektualny, cz. II, z. 7, Wydawnictwo MITEL, Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów
Google Scholar
Żurek J. (2003), Ekonomika i kierowanie rozwojem przedsiębiorstwa, Fundacja Rozwoju UG, Gdańsk
Google Scholar





