Marketing Activities of Polish Banks Evaluation Attempt
DOI:
https://doi.org/10.18778/0208-6018.287.11Keywords:
marketing strategies, banks, distributionAbstract
Assessing the appropriateness of marketing activities of banks and their effectiveness is difficult because of the reluctance of banks to provide information on these activities, expenditure incurred and their effects. Furthermore, there hasn’t been kept statistics in that respect for the banking sector as a whole. Most banks do not keep reports of marketing expenditures on individual marketing efforts – such as the creation of new products, analysis of the market situation, the analysis of simulation of consumer behavior to price changes, etc. Therefore, it is possible to make only very general conclusions about the effects of marketing activities of banks. A marketing strategy of a bank is an element of an overall strategy of the bank and it is no the sole factor contributing to the positive results of the strategy. Its impact, however, is significant. It is assumed that properly prepared and executed marketing activities allow banks to achieve the intended goals.
Downloads
References
Analiza wyników ekonomiczno-finansowych banków spółdzielczych zrzeszonych z Bankiem BPS (2009), http://www.bankier.pl/wiadomosc/Analiza-wynikow-ekonomiczno-finansowych-bankow-spoldzielczych-zrzeszonych-z-Bankiem-BPS-2037790.html [retrieved: 16.06.2012]
Google Scholar
Audyt Bankowości Mikroprzedsiębiorstw 2010 (2010), "Research International Pentor", http://www.pentor.pl
Google Scholar
Banki zwiększają liczbę placówek (2010), http://transakcje.pl/artykul.banki_zwieksza_liczbe_placowek,891185640.html [retrieved: 15.06.2012]
Google Scholar
Bankowość online i obrót bezgotówkowy, http://www.finanse.gospodarka.pl [retrieved 25.01.2013]
Google Scholar
Brzozowska-Poniedzielska I. (2011), Badania marketingowe jako narzędzie identyfikacji czynników przewagi konkurencyjnej na tynku detalicznych usług bankowych, unpublished doctoral thesis, SGH, Warsaw
Google Scholar
Cegera P. (2012), Nowości w bankach, Rzeczpospolita, 05.01.2012
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.4103/2278-330X.96490
Deutsche Bank Research, http://www.dbresearch.com/PROD/DBR-rNTERNET-EN-PROD000 [retrieved: 21.06.2012]
Google Scholar
Dolecki S. (2011), Bankowość mobilna, Raport Horyzonty Bankowości 2011, "Bank", nr 5
Google Scholar
Grzegorczyk W. (2004), Marketing bankowy, Oficyna Wydawnicza Branta, Łódź-Bydgoszcz
Google Scholar
Grzegorczyk W., Sibińska A., Krawiec W. (2009), Funkcjonalność stron internetowych banków a zachowania nabywców na rynku usług bankowych, Wydawnictwo UŁ, Łódź
Google Scholar
Informacja o kartach płatniczych - I kwartał 2011 r. (2011), http://www.nbp.pl/systemplatniczy/karty/q_01_201l.pdf [retrieved: 10.06.2012]
Google Scholar
ING Securities portal, Sektor bankowy w Polsce, http://www.ingsecurities.pl/main_search.xml [retrieved: 15.06.2012]
Google Scholar
Jak się w Polsce kształtuje liczba banków i placówek bankowych, http://www.automatykabankowa.pl/jak-w-polsce-ksztaltuje-sie-liczba-bankomatow-i-placowek-bankowych/ [retrieved: 25.01.2013]
Google Scholar
Kieżel M. (2011), Rozwój kart zbliżeniowych w kontekście potrzeb klientów banków detalicznych, Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą, nr 50
Google Scholar
Kochalska H. (2010), Odradzają się placówki bankowe, Portal eGospodarka, http://www.finanse.egospodarka.pl/56408,Odradzaja-sie-placowki-bankowe,1,48,1.html [retrieved: 15.06.2012]
Google Scholar
Kochalska H. (2011), Liczba bankomatów w Polsce znowu rośnie, Portal eGospodarka, http://www.finanse.egospodarka.pl/60673,Liczba-bankomatow-w-Polsce-znowu-rosnie,1,48,1.html, [retrieved: 19.06.2012]
Google Scholar
NBP Portal, http://www.nbpportal.pl/np/-bloki/fmanse/gusobankach [retrieved: 19.08.2011]
Google Scholar
Piocha S., Radlińska K, (2006), Konkurencja i konkurencyjność sektora banków komercyjnych, Zeszyty Naukowe Politechniki Koszalińskiej, nr 2
Google Scholar
Raport o sytuacji banków w 2007 roku, 2008 roku i 2010 roku, KNFiU, http://www.knf.gov.pl/Images/Banki [retrieved: 17.06.2012]
Google Scholar
Raport o sytuacji banków w 2009 roku (2010), UKNF, Warsaw
Google Scholar
Raport o sytuacji ekonomicznej banków - Banki 2010, (2011), http://www.wib.org.pl/container/wydawnictwa/Raport_2010-strona.pdf [retrieved: 20.06.2013]
Google Scholar
Raport UKNF, Usługi bankowości elektronicznej dla klientów detalicznych. Charakterystyka i zagrożenia, Warsaw 2010, http://www.knf.gov.pl/Images/Raport_Bankowosc_elektroniczna_tcm75-24666.pdf [retrieved: 19.06.2012]
Google Scholar
Reda Z. (2011), Polisa z bankowego okienka, Rzeczpospolita, 06.10.2011
Google Scholar
Rośnie stopień ubankowienia Polaków, (2010), 24finanse Dziennik Finansowy, http://24finanse.pl/2010/01/rosnie-stopien-ubankowienia-polakow/ [retrieved: 19.11.2011]
Google Scholar
Rośnie zaufanie do banków (2011), Polski Portal Finansowy Bakier.pl, http://www.bankier.pl/wiadomosc/Rosnie-zaufanie-do-bankow-w-Polsce-2299350.html [retrieved: 13.09.2011]
Google Scholar
Rozwój systemu finansowego w Polsce w 2010 r. (2012), NBP Portal, http://www.nbp.pl/systemfinansowy/rozwoj2010.pdf [retrieved: 15.06.2012]
Google Scholar
Samcik M. (2012), Bank dorzuci do oferty dla firm biały wywiad gospodarczy, "Gazeta Wyborcza", 27.01.2012
Google Scholar
Sliperski M. (2001), Bankassurance w Unii Europejskiej i w Polsce, "Zarządzanie i Finanse", Warszawa
Google Scholar
Machtyłowicz H. (2012), Z palcem do banku, "Bank", nr 11
Google Scholar
Świecka B., (2008), Bankowość elektroniczna, CeDeWu, Warszawa
Google Scholar
Tarabasz A., (2012), Komunikacja z klientem za pośrednictwem Internetu na przykładzie wybranych banków, unpublished doctoral thesis, UŁ, Łódź
Google Scholar
Twaróg E., (2012), Rekordowy rok bankowej reklamy, Portal Puls Biznesu, http://www.pb.pl/2538867,65723,rekordowy-rok-bankowej-reklamy [retrieved 15.06.2012]
Google Scholar
Zasuń R., (2012), Co trzeci klient nie ufa bankom, "Gazeta Wyborcza", 30.05.2012
Google Scholar





