The Importance of the Creative Sector in the Development of Cities and Regions

Authors

  • Małgorzata Pięta-Kanurska Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wydział Nauk Ekonomicznych, Katedra Gospodarki Przestrzennej i Administracji Samorządowej image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.18778/0208-6018.290.05

Abstract

Creative economy is formed and develops most rapidly in urban areas, and increasingly in the surrounding regions. It is based on the creative sector. Creative industries have become a key driving force in the economy by promoting innovation and building a modern information society.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BEDA, 2006, European Design Report. The European Design Industry in Facts and Figures. The Bureau of European Design Associations.
Google Scholar

DCMS, 1998, Creative Industries Mapping Document, Department for Culture Media & Sport, London.
Google Scholar

E-umiejętności na XXI wiek: wspieranie konkurencyjności, wzrostu i zatrudnienia " - COM, 2007, 496.
Google Scholar

Florida R., 2005, Cities and the Creative Class, Routledge, New York-London.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.4324/9780203997673

InterJunction, 2013, Defining the creative industries [online]. Dostępny w: http://interiunction.org/article/defining-the-creative-industries/ [Dostęp 30.04.2013].
Google Scholar

Klasik A., 2010, Rola sektora kultury i przemysłów kreatywnych w rozwoju miast i aglomeracji, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.
Google Scholar

Klasik A., Drobniak A., Wrana K, 2009, Perspektywy rozwoju aglomeracji górnośląskiej na podstawie sektora gospodarki kreatywnej, Biblioteka Regionalisty Nr 9.
Google Scholar

Klasik A., red., 2012, Kreatywna gospodarka w mieście i aglomeracji, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego Katowicach, Katowice.
Google Scholar

Mapping the creative industries: a toolkit, 2010, Creative and Cultural Economy series, No. 2, British Council.
Google Scholar

PARP, Polskie klastry i polityka klastrowa [online]. Dostępny w: www.pi.qov.pl/PARP/chapter-86197.asp [Dostęp 01.01.2011 ].
Google Scholar

Reid B., Albert A., Hopkins L., 2010, A Creative Block? The Future of the UK. Creative Industries A Knowledge Economy & Creative Industries Report, Workfoundation.
Google Scholar

Szóste sprawozdanie w sprawie postępów w dziedzinie spójności gospodarczej i społecznej [online], 2009, Bruksela: KOM (2009) 295. Dostępny w: http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docoffic/official/reports/interim6/com_2009_295_pl.pdf [Dostęp 30.04.2013].
Google Scholar

Szultka S., 2012, Klastry w sektorach kreatywnych - motory rozwoju miast i regionów, Warszawa: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Google Scholar

The Economy of Culture in Europe, 2006, Raport Kern European Affairs, European Commission.
Google Scholar

UNCTAD, 2007, FDI in Tourism: The Development Dimension, UNCTAD, New York-Geneva.
Google Scholar

UNCTAD, 2008, Creative Economy - the Challenge of Assessing the Creative Economy - towards informed policy-making, UNCTAD, New York-Geneva.
Google Scholar

http://www.theworkfoundation.com/assets/docs/publications/277_a%20creative%20block.pdf
Google Scholar

Zielona Księga w sprawie uwalniania potencjału przedsiębiorstw z branży kultury i branży twórczej [online], 2010, Bruksela: KOM(2010) 183 wersja ostateczna. Dostępny w: http://ec.europa.eu/culture/documents/greenpaper_creative_industries_pl.pdf [Dostęp 30.04.2013].
Google Scholar

Published

2013-01-01

How to Cite

Pięta-Kanurska, M. (2013). The Importance of the Creative Sector in the Development of Cities and Regions. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, (290), 71–82. https://doi.org/10.18778/0208-6018.290.05

Issue

Section

Articles