The Importance of the Creative Sector in the Development of Cities and Regions
DOI:
https://doi.org/10.18778/0208-6018.290.05Abstract
Creative economy is formed and develops most rapidly in urban areas, and increasingly in the surrounding regions. It is based on the creative sector. Creative industries have become a key driving force in the economy by promoting innovation and building a modern information society.
Downloads
References
BEDA, 2006, European Design Report. The European Design Industry in Facts and Figures. The Bureau of European Design Associations.
Google Scholar
DCMS, 1998, Creative Industries Mapping Document, Department for Culture Media & Sport, London.
Google Scholar
E-umiejętności na XXI wiek: wspieranie konkurencyjności, wzrostu i zatrudnienia " - COM, 2007, 496.
Google Scholar
Florida R., 2005, Cities and the Creative Class, Routledge, New York-London.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.4324/9780203997673
InterJunction, 2013, Defining the creative industries [online]. Dostępny w: http://interiunction.org/article/defining-the-creative-industries/ [Dostęp 30.04.2013].
Google Scholar
Klasik A., 2010, Rola sektora kultury i przemysłów kreatywnych w rozwoju miast i aglomeracji, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.
Google Scholar
Klasik A., Drobniak A., Wrana K, 2009, Perspektywy rozwoju aglomeracji górnośląskiej na podstawie sektora gospodarki kreatywnej, Biblioteka Regionalisty Nr 9.
Google Scholar
Klasik A., red., 2012, Kreatywna gospodarka w mieście i aglomeracji, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego Katowicach, Katowice.
Google Scholar
Mapping the creative industries: a toolkit, 2010, Creative and Cultural Economy series, No. 2, British Council.
Google Scholar
PARP, Polskie klastry i polityka klastrowa [online]. Dostępny w: www.pi.qov.pl/PARP/chapter-86197.asp [Dostęp 01.01.2011 ].
Google Scholar
Reid B., Albert A., Hopkins L., 2010, A Creative Block? The Future of the UK. Creative Industries A Knowledge Economy & Creative Industries Report, Workfoundation.
Google Scholar
Szóste sprawozdanie w sprawie postępów w dziedzinie spójności gospodarczej i społecznej [online], 2009, Bruksela: KOM (2009) 295. Dostępny w: http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docoffic/official/reports/interim6/com_2009_295_pl.pdf [Dostęp 30.04.2013].
Google Scholar
Szultka S., 2012, Klastry w sektorach kreatywnych - motory rozwoju miast i regionów, Warszawa: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Google Scholar
The Economy of Culture in Europe, 2006, Raport Kern European Affairs, European Commission.
Google Scholar
UNCTAD, 2007, FDI in Tourism: The Development Dimension, UNCTAD, New York-Geneva.
Google Scholar
UNCTAD, 2008, Creative Economy - the Challenge of Assessing the Creative Economy - towards informed policy-making, UNCTAD, New York-Geneva.
Google Scholar
http://www.theworkfoundation.com/assets/docs/publications/277_a%20creative%20block.pdf
Google Scholar
Zielona Księga w sprawie uwalniania potencjału przedsiębiorstw z branży kultury i branży twórczej [online], 2010, Bruksela: KOM(2010) 183 wersja ostateczna. Dostępny w: http://ec.europa.eu/culture/documents/greenpaper_creative_industries_pl.pdf [Dostęp 30.04.2013].
Google Scholar





