Реминисцентная полифония в эпилоге Реквиема Анны Ахматовой
DOI:
https://doi.org/10.18778/1427-9681.03.03Słowa kluczowe:
Anna Akhmatova, Requiem, reminiscenses, Dante, quotationsAbstrakt
The article focuses on the functioning of crossing quotations in Anna Akhmatova's Requiem. The author demonstrates that the image of the monument in the Epilogue is based on complex semantic relationships with the genre model of XXX Ode by Horace and the reminiscences of Dante's Divine Comedy.
Pobrania
Brak dostępnych danych do wyświetlenia.
Pobrania
Opublikowane
2010-01-01
Jak cytować
Ерохина, И. (2010). Реминисцентная полифония в эпилоге Реквиема Анны Ахматовой. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Rossica, (3), 24–32. https://doi.org/10.18778/1427-9681.03.03
Numer
Dział
Articles
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.