Habermas i poststrukturalizm, czyli jak nie być metafizykiem?
DOI:
https://doi.org/10.18778/1689-4286.07.03Bibliografia
Banasiak B. (1995), Filozofia „końca filozofii”. Dekonstrukcja Jacquesa Derridy, Warszawa: Spacja
Zobacz w Google Scholar
Banasiak B. (2003), Markiz de Sade – filozof XX wieku (przedmowa) [w:] D.A.F. de Sade, Julietta. Powodzenie występku, przeł. B. Banasiak i K. Matuszewski, Kraków: Mireki.
Zobacz w Google Scholar
Banasiak B. (1988), Ogród koczownika. Deleuze – rizomatyka i nomadologia, [w:] „Colloquia Communia” 1-3 (1988)
Zobacz w Google Scholar
Blanchot M. (1984), Racje Sade’a, przeł. A. Kotalska, [w:] „Literatura na Świecie” 3 (1984).
Zobacz w Google Scholar
Cioran É. (2004), Ćwiartowanie, przeł. M. Falski, Warszawa: Aletheia
Zobacz w Google Scholar
Deleuze G, Guattari F. (1980), Mille Plateaux, t. 2: Capitalisme et schizofrenie, Paris: Éditions de Minuit.
Zobacz w Google Scholar
Derrida J. (2002), Kres człowieka, [w:] tenże, Marginesy filozofii, przeł. A. Dziadek, J. Margański i P. Pieniążek Warszawa: Aletheia.
Zobacz w Google Scholar
Derrida J. (2004), Struktura, znak i gra w dyskursie nauk humanistycznych, [w:] tenże: Pismo i różnica, przeł. K. Kłosiński, Warszawa: Aletheia.
Zobacz w Google Scholar
Foucault M. (2000), Czym jest Oświecenie?, [w:] tenże, Filozofia, historia, polityka. Wybór pism, przeł. D. Leszczyński, L. Rasiński, Warszawa: PWN.
Zobacz w Google Scholar
Habermas J. (2000), Filozoficzny dyskurs nowoczesności, przeł. M. Łukasiewicz, Kraków: Universitas.
Zobacz w Google Scholar
Habermas J. (1996), Postmetaphysical Thinking, trans. W. M. Hohengarden, Cambridge: MIT Press.
Zobacz w Google Scholar
Habermas J. (1985), Remarks on the Concept of Communicative Action, [w:] G. Seebaß, R. Tuomela (eds), Social Action, Rotterdam: Reidel 1985.
Zobacz w Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1007/978-94-009-5263-8_11
Habermas J. (1999), Teoria działania komunikacyjnego, t. 1-2, przeł. A.M. Kaniowski, Warszawa: PWN.
Zobacz w Google Scholar
Juin H. (1974), Sade entier, [w:] „Europe” 4.
Zobacz w Google Scholar
Kaniowski A. M., Rehabilitacja i transformacja filozofii praktycznej, (wstęp) [w:] J. Habermas, Teoria działania komunikacyjnego, dz. cyt.
Zobacz w Google Scholar
Klossowski P. (1999), Sade mój bliźni, przeł. B. Banasiak i K. Matuszewski, Warszawa: Aletheia.
Zobacz w Google Scholar
Komendant T. (1991), Oko błękitu, (Wstęp) [w:] G. Bataille, Historia oka i inne historie, przeł. T. Komendant i inni, Kraków: Oficyna Literacka.
Zobacz w Google Scholar
Kwaśnica R. (1992), O dwóch wersjach pytania o przedrozumienie. Do pedagogiki naukowej i pedagogów z marginesu [w:] J. Rutkowiak (red.), Pytanie, dialog, wychowanie, Warszawa: PWN.
Zobacz w Google Scholar
McCarthy T. (1981), The Critical Theory of Jürgen Habermas, Cambridge: MIT Press
Zobacz w Google Scholar
Pieniążek P. (2002), Dwie genealogie: Nietzsche/Foucault, [w:] A. Dubik (red.), Poznanie–Podmiot–Dyskurs, Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Zobacz w Google Scholar
Pieniążek P. (2006), Suwerenność i nowoczesność. Z dziejów poststrukturalistycznej recepcji myśli Nietzschego, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Zobacz w Google Scholar
Sade D.A.F. (1998), Histoire de Juliette ou les prosperités du vice, [w:] tegoż: Oeuvres, t. 3, Paris: Gallimard
Zobacz w Google Scholar
Safranski R. (1999), Zło. Dramat wolności, przeł. I. Kania, Warszawa: Czytelnik.
Zobacz w Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.