Gram, więc jestem. Instancja autorska a konwencja „let’s play” w serii „File System Aging” Roberta Florence’a

Autor

  • Izabela Pamuła Uniwersytet Jagielloński

DOI:

https://doi.org/10.18778/2391-8551.03.08

Słowa kluczowe:

let’s play, format telewizyjny, gracz trangresyjny, ergodysta, playformance, autor

Abstrakt

-

Biogram autora

Izabela Pamuła - Uniwersytet Jagielloński

Studentka II roku SUM Instytutu Sztuk Audiowizualnych na Uniwersytecie Jagiellońskim; autorka pracy licencjackiej Alternatywna historia grania. Błąd w grach wideo; w polu jej zainteresowań leży performatywne ujęcie gier wideo, historia cyfrowych gier fabularnych oraz kino postmodernistyczne i ambientowe. Publikuje i redaguje dział „Poza kinem” w czasopiśmie studenckim „16mm”.

Bibliografia

Aarseth, Espen, 2007, I Fought the Law: Transgressive Play and the Implied Player, „DiGRA ‘07 – Proceedings of the 2007 DiGRA International Conference: Situated Play”, IV, online: http://www.digra.org/digital-library/publications/i-fought-thelaw-transgressive-play-and-the-implied-player/.
Google Scholar

Frasca, Gonzalo, 2007, Play the Message: Play, Game and Videogame Rhetoric, Kopenhaga, online: http://www.powerfulrobot.com/Frasca_Play_the_Message_PhD.pdf.
Google Scholar

Garda, Maria B., 2014, Nostalgia in Retro Game Design, „DiGRA ’13 – Proceedings of the 2013 DiGRA International Conference: DeFragging game studies”, VII, online: http://www.digra.org/digital-library/publications/nostalgia-in-retro-game-design/.
Google Scholar

Godzic, Wiesław, 2004, Telewizja i jej gatunki. Po „Wielkim Bracie”, Krakow: Universitas.
Google Scholar

Hale, Thomas, 2013, From Jackasses to Superstars: A Case for the Study of “Let’s Play”, Roehampton, online: https://www.academia.edu/5260639/From_Jackasses_to_Superstars_A_Case_for_the_Study_of_Let_s_Play_September_2013_.
Google Scholar

Kłoda-Staniecko, Bartłomiej, 2012, Gram,… więc kim jestem? Rola i funkcja gracza w relacji z medium ergodycznym, [w:] Andrzej Pitrus (red.), Olbrzym w cieniu, Krakow: WUJ, ss. 91–102.
Google Scholar

McGowan, Todd, 2000, Finding Ourselves on a „Lost Highway”: David Lynch’s Lesson in Fantasy, „Cinema Journal”, II.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1353/cj.2000.0005

Mittel, Jason, 2001, A Cultural Approach to Television Genres, „Cinema Journal”, III.
Google Scholar

Proust, Marcel, 1937, W poszukiwaniu straconego czasu. W stronę Swanna, online: https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/w-strone-swanna.html.
Google Scholar

Sack, Warren, 2008, Memory, [w:] Matthew Fuller (red.), Software Lexicon, Cambridge, Londyn: The MIT Press, ss. 184–193.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.7551/mitpress/9780262062749.003.0026

Sicart, Miguel, 2011, Against Procedurality, „game studies”, III, online: http://gamestudies.org/1103/articles/sicart_ap.
Google Scholar

Activision, 1986, Alter Ego, USA: Activision.
Google Scholar

Interplay Entertainment, 1991, Another World, Francja/USA: Interplay Entertaiment.
Google Scholar

Beam Software, 1984, Castle of Terror, Australia: Beam Software.
Google Scholar

DreamWorks Interactive, 2001, Clive Barker’s Undying, USA: Electronic Arts.
Google Scholar

Ozar Softscape, 1983, M.U.L.E, USA: Electronic Arts.
Google Scholar

Appeal, 1999, Outcast, Belgia/Francja: Infogrames.
Google Scholar

Monolith Productions, 1998, Shogo Mobile Armor Division, USA: Monolith Productions.
Google Scholar

Epic Games, Digital Extremes, 1999, Unreal Tournament, Kanada/USA: GT Interactive.
Google Scholar

Origin Systems, 1994, Wing Commander III: The Heart of the Tiger, USA: Origin Systems.
Google Scholar

https://www.youtube.com/watch?v=AS4VvxenwqQ.
Google Scholar

https://www.youtube.com/watch?v=3V_TO6pOYA0.
Google Scholar

https://www.youtube.com/watch?v=tg8QM-gxUqg.
Google Scholar

https://www.youtube.com/watch?v=je0l6dO2EVs.
Google Scholar

https://www.youtube.com/watch?v=L4Npcc4WdRg.
Google Scholar

https://www.youtube.com/watch?v=HhX2pdDOJfo.
Google Scholar

Rojo, 2011, „The Elder Scrolls V: Skyrim #1 – początek i tworzenie postaci (Roj-Playing Games!)”, Online: https://www.youtube.com/watch?v=hDaNUkSiHxU.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2017-08-22

Jak cytować

Pamuła, I. (2017). Gram, więc jestem. Instancja autorska a konwencja „let’s play” w serii „File System Aging” Roberta Florence’a. Replay. The Polish Journal of Game Studies, 3(1), 143–152. https://doi.org/10.18778/2391-8551.03.08

Numer

Dział

Articles