Znaczące życie akademickie: pełne miłości, satysfakcji, wyzwań i oszałamiające

Autor

DOI:

https://doi.org/10.18778/2450-4491.08.16

Słowa kluczowe:

życie akademickie, wezwanie profesjonalne, znaczenie i uczestnictwo, przejście na emeryturę, uniwersyteckie aforyzmy

Abstrakt

Prezentowany esej odwołuje się do przemówienia, które Carolyn Ellis wygłosiła z okazji przejścia na emeryturę po kilkudziesięciu latach pracy w Uniwersytecie Południowej Florydy. W wydarzeniu, które odbyło się 25 stycznia 2019 r., brali udział przyjaciele, studenci, a także pracownicy naukowi i władze uczelni. Profesor Ellis opowiedziała kilka historii o swoich początkach na uniwersytecie, ważnych, formujących spotkaniach oraz o współpracy z Arthurem Bochnerem. Tekst, podobnie jak przemówienie, zawiera także wspomnienie o wsparciu, którego doświadczyła, spełnieniu, które znalazła w życiu uniwersyteckim, pasji nauczania płynącej z serca, skupionej w całości na drugiej osobie oraz prowadzonych badaniach, będących istotą pracy na uczelni. Profesor Ellis opisuje również korzyści z uczestnictwa w programie studiów w zakresie jakościowej i ilościowej analizy komunikacji społecznej z uwzględnieniem humanistycznej perspektywy. Tekst kończy się dziesięcioma aforyzmami lub obserwacjami z lekcji wyniesionych z doświadczenia ponad czterech dekad spędzonych na uniwersytecie, wśród których znalazły się zarówno niewypowiedziane wyzwania, jak i wielkie radości oraz momenty szczęścia.

Biogram autora

Carolyn Ellis - University of South Florida, Department of Communication

Ellis Carolyn – Distinguished University Professor Emerita Uniwersytetu Południowej Florydy. Współtwórczyni koncepcji autoetnografii i narracyjnych studiów nad życiem ludzkim. Opublikowała siedem monografii, była redaktorką sześciu książek oraz autorką ponad 150 artykułów, rozdziałów książek i esejów recenzyjnych. Jej najnowszą książką jest Final Negotiations: A Story of Love, Loss, and Chronic Illness – Expanded and Revised Edition.

Bibliografia

Brooks D. (2019) Students Learn from People They Love: Putting Relationship Quality at the Center of Education, “The New York Times” (January 17), https://www.nytimes.com/2019/01/17/opinion/learning-emotion-education.html
Google Scholar

Ellis C. (in press) Failing to Communicate in a Communication Department: A Former Chair Calls Her Spirit Back in: D. (2019) Students Learn from People They Love: Putting Relationship Quality at the Center Critical Administration: Negotiating Political Commitment and Managerial Practice in Contemporary Higher Education, W. Benjamin Myers, J. Brower (Eds.), Lanham Md., Lexington Books.
Google Scholar

Henry J. (1971) Pathways to Madness, New York, Vintage Books.
Google Scholar

Opublikowane

2019-09-30

Jak cytować

Ellis, C. (2019). Znaczące życie akademickie: pełne miłości, satysfakcji, wyzwań i oszałamiające. Nauki O Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 8(1), 243–249. https://doi.org/10.18778/2450-4491.08.16