Wprowadzenie… albo dlaczego „Mistrz”… jest na przekór

Autor

DOI:

https://doi.org/10.18778/2450-4491.08.02

Biogramy autorów

Marcin Kafar - Uniwersytet Łódzki, Katedra Badań Edukacyjnych

Marcin Kafar – doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Katedrze Badań Edukacyjnych Uniwersytetu Łódzkiego; redaktor kilku serii wydawniczych i członek redakcji „NOWIS”. Obecnie prowadzi badania nad biografiami naukowymi w Polsce i Stanach Zjednoczonych. Stażysta (2010, 2016) i visiting professor (2018) w Department
of Communication, University of South Florida, USA.

Adam F. Kola - Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu; visiting scholar w University of Chicago

Kola Adam F. – adiunkt w Pracowni Badań nad Pamięcią Zbiorową w Postkomunistycznej Europie Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu; visiting scholar w Stevanovich Institute on the Formation of Knowledge w University of Chicago (2016–2019); członek zarządu International Comparative Literature Association (od 2019 r.). Ostatnio wydał książkę: Socjalistyczny postkolonializm. Rekonsolidacja pamięci (2018).

Anna Maria Kola - Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Katedra Pedagogiki Społecznej i Pracy Socjalnej

Kola Anna Maria – adiunkt w Katedrze Pedagogiki Społecznej i Pracy Socjalnej na Wydziale Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, członkini Polskiej Komisji Akredytacyjnej (2016–2019 i 2020–2023). Zainteresowania naukowe mają charakter interdyscyplinarny, ale dotyczą głównie socjologii edukacji (szkoły wyższej) oraz pracy socjalnej. Propagatorka i inicjatorka wielu projektów społecznych w III sektorze, działaczka ruchu społecznego Obywatele Nauki.

Bibliografia

Barbier J.-M. (2016) Leksykon analizy aktywności. Konceptualizacje zwyczajowych pojęć, przeł. i oprac. E. Marynowicz-Hetka, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Google Scholar

Derra A., Kola A. M., Piasek W. (red.) (2019) Niewidzia(l)ne. Kobiety i historia Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Google Scholar

Kafar M. (2019) Looking for Self at the Intersection of “Master/master” Discourses, „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”, nr 8, s. 126–147.
Google Scholar

Kafar M., Kola A. F. (2016) Mistrzowie – preliminaria. O założeniach pewnego projektu badawczego, „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”, nr 2, s. 190–196.
Google Scholar

Witkowski L. (2001) O zaniedbaniach kategorialnych i teoretycznych pedagogiki w Polsce w: Pedagogika u progu trzeciego tysiąclecia, A. Nalaskowski, K. Rubacha (red.), Toruń, Wydawnictwo UMK, s. 271–286.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2019-09-30

Jak cytować

Kafar, M., Kola, A. F., & Kola, A. M. (2019). Wprowadzenie… albo dlaczego „Mistrz”… jest na przekór. Nauki O Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 8(1), 16–21. https://doi.org/10.18778/2450-4491.08.02

Inne teksty tego samego autora

1 2 > >>