Szkolenie biblioteczne w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego oczami studentów: omówienie wyników ankiety ewaluacyjnej

Autor

  • Justyna Jerzyk-Wojtecka Biblioteka Uniwersytetu Łódzkiego

DOI:

https://doi.org/10.18778/0860-7435.29.05

Słowa kluczowe:

szkolenie biblioteczne, e-learning, ewaluacja, badanie ankietowe, Biblioteka Uniwersytetu Łódzkiego

Abstrakt

W artykule opisano metodykę badania ewaluacyjnego usług instytucji pożytku publicznego. Na podstawie wyników ankiety ewaluacyjnej e-szkolenia bibliotecznego Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego scharakteryzowano podejście studentów do kursu oraz ich ocenę umiejętności własnych w zakresie korzystania z usług bibliotecznych. We wnioskach zawarto postulaty dotyczące dalszych badań i ustawicznego przystosowywania szkolenia do potrzeb młodzieży akademickiej.

 

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

The following references have been extracted and will be linked to the submission metadata.
Google Scholar

Babbie, Earl (2013). Podstawy badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar

Ewaluacja (b.d.). W: Słownik Języka Polskiego. Wydawnictwo Naukowe PWN. Pobrane 4 kwietnia 2019, z: https://sjp.pwn.pl/sjp/ewaluacja;2557271.html
Google Scholar

Giddens, Anthony (2001). Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar

Hernon, Peter & Dugan, Robert E. & Matthews, Joseph R. (2014). Getting Started with Evaluation. Chicago: American Library Association.
Google Scholar

Jerzyk-Wojtecka, Justyna (2017). Szkolenia biblioteczne online w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego. Wyniki ankiety ewaluacyjnej. Acta Universitatis Lodzensis. Folia Librorum, 1(24), 111–129.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/0860-7435.24.08

Penniman, David W. & Woodsworth, Anne (2012). Contexts for Assessment and Outcome Evaluation in Librarianship. Bingley: Emerald Group Publishing Limited.
Google Scholar

Rossi, Peter H. & Lipsey, Mark W. & Freeman, Howard E. (2004). Evaluation: A Systematic Process. Newbury Park, CA: Sage.
Google Scholar

Sztabiński, Paweł & Sztabiński, Franciszek & Sawiński, Zbigniew (red.) (2004). Nowe metody, nowe podejścia badawcze w naukach społecznych. Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN.
Google Scholar

Zalewski, Dariusz (2009). Possibilities and limitations concerning the use of evaluation outcomes by public institution. In: A. Haber, M. Szałaj (eds.), Evaluation in the making. Context and methods (p. [13]–26). [Warsaw]: Ministry of Regional Development, PARP.
Google Scholar

Opublikowane

2019-12-16

Jak cytować

Jerzyk-Wojtecka, J. (2019). Szkolenie biblioteczne w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego oczami studentów: omówienie wyników ankiety ewaluacyjnej. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Librorum, 2(29), 73–87. https://doi.org/10.18778/0860-7435.29.05

Numer

Dział

Articles